FANDOM

Wyspy Krwawego Sztyletu (ang. Dagger Wound Island) to niewielki tropikalny archipelag położony na południe od kontynentu Jadame. To właśnie tutaj rozpoczyna się akcja gry Might and Magic VIII: Day of the Destroyer.

Geografia, fauna i flora Krwawego SztyletuEdytuj

Archipelag Krwawego Sztyletu składa się w sumie z ośmiu wysp. Największa z nich położona jest pośrodku i rzeczywiście przypomina nieco sztylet. Pozostałe rozłożone są następująco: trzy maleńkie wysepki na południe od głównej, jedna na zachód, jedna, na której znajduje się Opuszczona Świątynia. Na północno-wschodniej znajduje się przystań łodzi, z kolei na południowym wschodzie leży sporych rozmiarów wulkaniczna wyspa, na której podczas kataklizmu otworzył się portal do Wymiaru Ziemi.

Na tej w kształcie sztyletu znajduje się wioska jaszczuroludzi - Kropla Krwi.

Jeśli chodzi o roślinność wysp, to rośnie na nich mnóstwo palm, a także mniejszych krzaczków (być może to właśnie tobersk) i paproci. Do tego jeszcze jaszczuroludzie uprawiają kukurydzę. W samym centrum wyspy, na wzniesieniu (zapewne pochodzenia wulkanicznego) znajduje się jeziorko.

Oprócz wcześniej wspomnianych jaszczuroludzi na wyspach możemy spotkać: najeżdżających ją piratów (do czasu, do czasu), w Opuszczonej Świątyni żyje sporo pierzastych wężów i wężoludzi, w bibliotece z nieznanych przyczyn natrafić można na trytonów i eksplodujące głazy.

PodróżeEdytuj

Wyspy Krwawego Sztyletu utrzymują komunikację z kontynentem poprzez przystań znajdującą się na jednej z nich. Jednak aby się do tej przystani dostać trzeba wykonać zadanie Kamienne portale i przejść przez tunel rozpoczynający się w Opuszczonej Świątyni. Potem można tam wrócić bezpośrednio z wioski kamiennym portalem sprzed siedziby Brekisha Jednego Kła. Statek odpływa do Ravenshore codziennie. Kurs trwa cztery dni, a mroczny elf Calamar - kapitan okrętu Wicherek pobierze opłatę w wysokości 75 sztuk złota.

Oprócz tego, zanim nadszedł kataklizm istniało między Krwawym Sztyletem, a przystanią połączenie mostowe, które jednak zostało zerwane.

Mieszkańcy Krwawego SztyletuEdytuj

Archipelag jest zamieszkiwany przez jaszczuroludzi. Żyją oni w przeważającej większości w Kropli Krwi, ale ich chatki rozrzucone są po niemal wszystkich wysepkach. Jaszczuroludzie trudnią się przeważnie rolnictwem - uprawą kukurydzy i owoców toberska. Szczególnie zyskowna jest ta druga uprawa, gdyż Krwawy Sztylet to jedyne miejsce jej występowania na całym Jadame, a może i w całym świecie Enroth. Mieszkają oni najczęściej w drewnianych chatach krytych strzechą, chociaż ważniejsze budynki powstają z wytrzymalszego budulca.

Kleryk Fredrick Talimere, który prowadził jednak długie badania nad przeszłością tego obszaru twierdzi, że przed jaszczuroludźmi archipelag był zamieszkiwany przez inną kulturę, która to wzniosła na północno-zachodniej wyspie Opuszczoną Świątynię. Jej dziełem są także tajemnicze kamienne portale.

LokacjeEdytuj

Na archipelagu znajdują się następujące lochy:

Bohaterowie do wynajęciaEdytuj

Na samym początku gry może dołączyć do swojej drużyny na Wyspach Krwawego Sztyletu czterech nowych członków:

CiekawostkiEdytuj

  1. Na początku gry archipelag jest zasypywany przez materiał piroklastyczny z pobliskiego wulkanu. Pada on na te rejony wyspy, gdzie nie ma trawy (kolor ziemi jest czarny), z których unosi się dym i gdzie leżą odłamki meteorytów. Należy na te miejsca uważać, ponieważ szczególnie na początku gry drużyna nie jest w stanie przetrwać takiego bombardowania.
  2. Aż do momentu wykonania zadania Zatopienie regnańskiej floty, wyspa będzie ciągłym obiektem ataków ze strony piratów z Regny, a drużyna gracza staje się widzem nieustannego masakrowania się najeźdźców i miejscowych wojowników. Należy uważać szczególnie podczas przechodzenie plażami w pobliżu pirackich okrętów - regnańscy dowódcy (w przeciwieństwie do swoich podwładnych) potrafią celnie strzelać - jeden strzał może z łatwością zabić niskopoziomową postać.
  3. Istnieje metoda na dotarcie do przystani bez konieczności wykonywania misji z kamiennymi portalami. Trzeba zejść na plażę koło chatki Thadina (północno-wschodni brzeg) i rzucić się w morze. Po wejściu w morze trzeba pędzić w kierunku północno-wschodnim. Przy odpowiednio szybkim piciu eliksirów można taką wyprawę przetrwać. Co prawda znacznie korzystniej jest przejść tunelem, ale zawsze dużą radością jest zrobienie czegoś, czego twórcy (chyba:)) się nie spodziewali.
  4. Niewątpliwie ciekawy jest fakt posiadania przez prymitywnych bądź co bądź jaszczuroludzi broni palnej! W Kropli Krwi stoi pięć dział, z których można wypalić w kierunku pirackich okrętów. Co prawda pocisk ma bardzo mały zasięg i nie jest w stanie nawet dolecieć do celu, ale (jak mówią mieszkańcy wioski) możesz wypalić z działa w obronie Wyspy Krwawego Sztyletu!

Więcej z Fandomu

Losowa wiki