Współczynniki w Heroes of Might and Magic III: Odrodzenie Erathii

W grze Heroes of Might and Magic III: Odrodzenie Erathii współczynniki są przypisane do bohaterów i jednostek.

Współczynniki bohateraEdytuj

Każdy z bohaterów w grze Heroes of Might and Magic III: Odrodzenie Erathii (a także w obu dodatkach do niej) jest charakteryzowany przecz cztery główne współczynniki, zwane też umiejętnościami głównymi. Należą do nich Atak, Obrona, Moc i Wiedza.

  • Atak - im więcej punktów tej umiejętności, tym większe zadawane przeciwnikom obrażenia.
  • Obrona - wzrost ilości punktów tego współczynnika zmniejsza liczbę obrażeń zadawanych jednostkom bohatera przez przeciwnika.
  • Moc - wpływa na siłę i czas trwania czarów rzucanych przez bohatera.
  • Wiedza - decyduje o ilości punktów magii bohatera. Ich liczba = wiedza *10.

Po każdym awansie na wyższy poziom bohater otrzymuje kolejny punkt jednego z tych współczynników klasy bojowe (takie jak np. Rycerz, czy Łowca) częściej otrzymują punkty ataku/obony, podczas gdy klasy magiczne (przykładowo Heretyk lub Czarnoksiężnik) punkty mocy/wiedzy.

Oprócz tych czterech współczynników podczas bitwy istotne są dwa kolejne.

  • Morale - od niego zależy, czy jednostka będzie mogła wykonać kolejny ruch (jest to możliwe, gdy morale jest dodatnie), albo zastygnąć w bezruchu ze strachu (gdy wartość jest ujemna).
  • Szczęście - gdy wartość szczęścia jest wysoka, jednostka bohatera ma większe szanse na zadanie podwójnych obrażeń.

Statystyki można poprawić poprzez zdobycie odpowiednich artefaktów lub odwiedzenie zwiększających (lub zmniejszających) je lokacji.

Współczynniki jednostekEdytuj

Także jednostki mają współczynniki, które wpływają na ich siłę, wytrzymałość i przydatność na polu bitwy.

Są to:

  • Atak - wpływa na zadawane przez jednostkę obrażenia.
  • Obrona - od niej zależy ilość obrażeń odniesionych przez jednostkę.
  • Punkty życia - ukazuje ilość punktów obrażeń, jakie trzeba zadać, by zabić jedną jednostkę,.
  • Obrażenia - ten współczynnik pokazuje ile punktów obrażeń pojedynczym atakiem jest w stanie zadać jedna jednostka drugiej przy identycznych współczynnikach ataku i obrony.
  • Szybkość - wpływa na zasięg jednostki na polu bitwy oraz na to, jak szybko się poruszy.