Fandom

Moc i Magia

World Tree

1730stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

World Tree, po polsku Drzewo Życia to kluczowa lokacja występująca w grze Heroes Chronicles: The World Tree. Elfy nazywają to miejsce Korzeniami Życia.

Wygląd Edytuj

Wygląd samego drzewa jest nieznany, wiadomo tylko że jest naprawdę duże i podobne do sosny. Jest otoczone przez ogromny pierścień gór. Dużo lepiej są opisane są wnętrza jego korzeni. Są one naprawdę obszerne, na tyle duże, że mieszczą się tam miasta. Są też bardzo długie i kręte, pełne teleportów. Zarośnięte są bujną roślinnością i wysokimi drzewami. Widać też delikatne niebieskie światło padające z sufitu, niewiadomego pochodzenia. Temperatura panująca tam jest zaskakująco niska. Część korytarzy została spalona przez nekromantów, ale na szczęście nie była to nieodwracalna ingerencja. W samych tunelach zdarzają się też tereny pustynne.

Jak wyjaśnił Tarnumowi elf Nilidon, sekretem Drzewa Życia było jego pierwotna, elfia nazwa - Korzenie Życia. To własnie te "korzenie" - w rzeczywistości tunele, po których podróżował Tarnum - były owym Drzewem Życia.

Legendy Edytuj

W trakcie podróżowania przez korzenie Drzewa Życia Tarnum przypomniał sobie starą barbarzyńską legendę, którą opowiadano mu za młodu. Według niej świat (a dokładniej Świat Enroth) został stworzony, gdy szyszka spadła z gałęzi drzewa na ziemię. Z szyszki wysypała się siła życiowa. Szyszka wciąż produkuje życie, co można zobaczyć podróżując przez korzenie.

Jeden z szamanów z którym korespondował Tarnum opowiedział nieco inną historię. Według niego Drzewo Życia zgodnie z nazwą przynosi życie wszystkim rzeczom na ziemi. Ponoć tylko barbarzyńcy mogą go zobaczyć, inne nacje takie jak Erathiańczycy są na to zbyt tchórzliwi. By znaleźć drzewo, trzeba iść w stronę wschodzącego słońca aż do horyzontu. Wtedy trzeba zbudować łódkę i wypłynąć na kraniec świata, gdzie ma znajdować się drzewo. Jak się okazało, drzewo znajdowało się o wiele bliżej.

CechyEdytuj

Cała roślinność występująca w korzeniach dzięki sile życiowej drzewa rośnie bardzo szybko, nawet mimo braku światła słonecznego i wody. Drzewo potrafi też ożywić dowolną istotę, co zostało pokazane na przykładzie jelenia którego zabiły wiedźmy. Bardzo dobrze się regeneruje z obrażeń, spalenie go przez nekromantów nie wyrządziło trwałych strat.

MieszkańcyEdytuj

W przedsionku tuneli mieszka plemię barbarzyńców którzy udzielili wsparcia Tarnumowi podczas ratowania drzewa.Korzenie nie wydają się być zamieszkane na stałe, w pobliżu zamków nekromantów występują ich upiorne potwory, a blisko barbarzyńców jest mnóstwo goblinów, orków czy behemotów.

Opieka nad drzewemEdytuj

Kiedyś Elfy były strażnikiem tego miejsca, ale nie byli oni dostatecznie silni - drzewo zostało wtedy prawie zniszczone. Od tamtego czasu opiekowali się nim Przodkowie. Gdy zostali porwani, to miejsce pozostało bez ochrony. Po uratowaniu drzewa przez Tarnuma została tutaj grupa barbarzyńców kiedyś przewodzona przez Targora, by strzec tego miejsca.

Więcej w Fandom

Losowa wiki