Fandom

Moc i Magia

Wielkie Jezioro

1730stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Wielkie Jezioro znajduje się na granicy Erathii i Eeofolu. Oddziela oba kraje na dość dużym obszarze. Przepływa przez nieznana z nazwy rzeka, która stanowi granicę Eeofolu z Erathią (od zachodu) i z AvLee (od północy). Na jeziorze znajduje się kilka większych wysp oraz liczne przybrzeżne rafy utrudniające żeglugę.

Wielkie Jezioro było ongiś kryjówką piratów. Dowodzeni przez Pirouette Regnanie najprawdopodobniej wpłynęli na te wody z konieczności, uciekając przed marynarką wojenną Erathii. Bardzo możliwe, że to oni założyli leżące na jednej z wysp jeziora miasto Chillwater, które stało się później jedną z baz diabłów do atakowania Erathii. Kres obecności piratów na Wielkim Jeziorze nastał, gdy przybył tu erathiański admirał - Magnuss Bonn. Pokonał on Pirouette w bitwie morskiej i od tego dnia Regnanie już się tutaj nie pojawiają. Pozostałością po nich są jednak wraki statków oraz ogromny skarb ukryty na jednej z wysp na północ od Faler-on-Sea.

Podczas wojny Ostrza Armagedonu okolice Wielkiego Jeziora były sceną walk między erathiańskimi wojownikami dowodzonymi przez króla Rolanda i generała Kendala, a siłami Kreegan (piąta misja kampanii Ostrze Armagedonu pt. Powrót króla). Ostatecznie zwycięstwo przypadło wojskom Erathii, które prowadziły wówczas inwazję na terytorium Eeofolu.

Więcej w Fandom

Losowa wiki