Walka w Might and Magic VII: For Blood and Honor

W Might and Magic VII: For Blood and Honor bez walki się nie obędzie, dlatego trzeba posiąść pewną wiedzę na jej temat. W zależności od składu i poziomu doświadczenia i ekwipunku drużyny, przeciwników, jakim będzie trzeba stawić czoła, ukształtowania terenu itd.

Taktyka dla niedoświadczonej drużynyEdytuj

Dla niedoświadczonej drużyny starcie z każdym właściwie przeciwnikiem może się okazać śmiertelnie niebezpieczne. Dlatego też niezbędne jest wybranie jako biegłości początkowej (ewentualnie najszybsze się w nią zaopatrzenie) Łuku. By efektywnie go używać należy walczyć w trybie walki turowej i trzymać przeciwnika na dystans wycofując się. Dla ułatwienia dodam, że należy wycofywać się przodem (obróciwszy się) - wycofywanie się tyłem jest wolniejsze.

Bardzo ważne jest też posiadanie odpowiednio dużej ilości leczących eliksirów lub zaklęć leczących (w początkowej fazie gry Leczenie).

Polowanie na smoka niedoświadczoną drużynąEdytuj

Już na Szmaragdowej Wyspie drużyna ma szanse zmierzyć się z potężnym smokiem. Wydawałoby się, że jego zabicie przy tak słabym doświadczeniu i ekwipunku jest niemożliwe. Nie jest to jednak prawdą. Morcaracka można z łatwością zabić używając broni dystansowej (najlepiej posiłkując się różdżką od pana Malwicka) . By uniknąć potężnego smoczego ciosu trzeba okrążać potwora biegając dookoła jego jaskini. W taki sam sposób można rozprawić się ze smokiem Wromthraxem bez Serca z Tatalii.

Taktyka myśliwcaEdytuj

Gdy jeden z członków drużyny posiada czar Latanie, który wymaga mistrzostwa w Magii powietrza można zastosować tę metodę walki. Polega ona na wzbiciu się w powietrze i atakowaniu przeciwnika przy pomoc łuków/miotaczy. Można ją stosować zarówno w trybie rzeczywistym jak i turowym, tyle że w tym drugim należy uważać na kontrataki (jeśli oczywiście przeciwnicy potrafią walczyć na dystans). W walce turowej można się poruszać jedynie w płaszczyźnie pionowej. Tak więc gdy w kierunku drużyny leci pociska, należy obniżyć albo podwyższyć lot.

Taktyka bombowcaEdytuj

Ta taktyka jest rozwiązaniem dla nieco bardziej doświadczonej drużyny. Do jej zastosowania, podobnie jak przy myśliwcu niezbędny jest czar Latanie. Będąc w powietrzu trzeba namierzać większe grupy przeciwników i bombardować je z powietrza czarami Deszcz Meteorów i Gwiezdny Deszcz.