Fandom

Moc i Magia

Włócznik

1730stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Włócznik
Włócznik.png
Frakcja 24px
Cena 45 złota
Poziom II
Atak 4
Obrona 4
Obrażenia 1-2
Punkty życia 9
Prędkość 4
Inicjatywa 9
Strzały 2
Mana -
Morale 0
Szczęście 0
Zasięg Średni
Przyrost 14
Ulepszenia Harcownik, Harpunnik
Wielkość Mała
Portret Włócznik portret.png

Włócznik – podstawowa jednostka drugiego poziomu, pochodząca z frakcji Forteca. Główną umiejętnością włóczników jest atak z dystansu. Używają wówczas swoich średniej długości włóczni, którymi można również się posłużyć w walce wręcz. Posiadają ograniczony zapas amunicji, wynoszący 2 włócznie. 3 jest zarezerwowana do ewentualnej walki wręcz. Te istoty nie muszą się ograniczać tylko do własnych pocisków, gdyż posiadając wóz z amunicją mogą z niego korzystać do woli i zapewnić sobie nieskończoną ilość strzałów. Niestety nie są w 100% celni. Jeżeli odległość jest większa niż 50% pola bitwy, to rany zadawane wrogom zostają zmniejszone o połowę. Niektóre ich ataki na dystans mogą okazać się dobijające, a nawet spowalniające. Niektóre pociski mogą zmniejszyć prędkość ruchu o 50% i inicjatywę o 30% wrogim najemnikom. Jest to niezwykle przydatne podczas walk z ruchliwymi przeciwnikami. Miejscem rekrutacji są koszary włóczników - budowla krasnoludzkiego miasta. Dodatkowo niektóre jednostki na mapie przygody mogą chcieć dołączyć do bohatera, oczywiście za opłatą, ale czasami bez. Tych wojowników można spotkać w Heroes of Might and Magic V - dodatku Kuźnia Przeznaczenia.

OpisEdytuj

Włócznicy są kartą atutową krasnoludzkich armii. Ich porażający atak i mistrzowskie opanowanie ciężkich włóczni dają szansą na obniżenie prędkości i inicjatywy wroga.

CechyEdytuj

Strzelec Stworzenie może zadawać obrażenia na odległość. Jeśli dystans jest większy niż połowa pola walki, liczba zadawanych ran zostaje zmniejszona 50%. Strzelec nie może zaatakować na odległość, jeśli zostanie zablokowany przez wrogi oddział. Jeśli w armii nie ma Wozu z Amunicją, liczba strzałów jest ograniczona do zapasów własnej amunicji.
Żywe Stworzenie To stworzenie jest żywe, może zatem zostać wskrzeszone.
Wyniszczające Rany Przy udanym ataku stworzenia te mają szansę na obniżenie o -50% prędkości i o -30% inicjatywy wroga.

GaleriaEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki