Fandom

Moc i Magia

Umiejętności w Heroes of Might and Magic III: Odrodzenie Erathii

1730stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

W grze Heroes of Might and Magic III: Odrodzenie Erathii, a co za tym idzie także w dwóch późniejszych dodatkach do niej: Heroes of Might and Magic III: Ostrze Armagedonu i Heroes of Might and Magic III: Cień Śmierci istnieje system rozwoju bohatera oparty na tym, jaki znamy z poprzednich części, wzbogacony jednak o pewne nowe elementy.

System umiejętnościEdytuj

Twórcy gry zamieścili w niej w sumie dwadzieścia osiem umiejętności. Część z nich występowała już we wcześniejszych grach, ale część jest zupełnie nowa. Każdy z herosów może posiadać maksymalnie osiem umiejętności. Zależnie od poziomu, jaki w danej umiejętności posiada (są trzy poziomy: podstawowy, zaawansowany oraz mistrzowski) bohater może czerpać z niej większe korzyści. Przykładowo: posiadanie przez herosa biegłości Łucznictwo na poziomie zaawansowanym sprawi, że jego jednostki będą zadawały na dystans 25% więcej obrażeń, podczas gdy jednostki mistrza w tej umiejętności będą zabierały atakiem dystansowym 50% więcej obrażeń (te bonusy się nie sumują).

Zdobywanie nowych umiejętnościEdytuj

Dla każdego wodza armii istotne jest stałe doskonalenie posiadanych biegłości. Zazwyczaj każdy z bohaterów na pierwszym poziomie zaczyna grę z dwiema umiejętnościami na poziomie podstawowym albo jedną na zaawansowanym. Zdobywanie kolejnych (lub doskonalenie już poznanych) może nastąpić na kilka sposobów:

  • Awans na kolejny poziom - gdy bohater zdobędzie ilość doświadczenia konieczną do awansu na wyższy poziom ukaże się okno awansu, a w nim dwie możliwe do wybrania umiejętności (w późniejszych fazach gry, gdy jest już mistrzem w siedmiu umiejętnościach ma tylko jedną opcję).
  • Odwiedzenie odpowiedniej lokacji - w chatce czarownicy lub na Uniwersytecie za cenę 2000 sztuk złota można nauczyć się nowej biegłości. W dodatku Heroes of Might and Magic III: Armageddon's Blade w mieście Wrota Żywiołów w magicznej uczelni można poznać jedną z czterech biegłości magicznych.
  • Spotkanie uczonego - gdy bohater napotka na swojej drodze uczonego, ten może go nauczyć umiejętności pobocznej, czaru albo poprawić jedną ze statystyk (Atak, Obrona, Wiedza, Moc) o 1.
  • Wykonanie misji dla proroka - gdy bohater wykona misję dla proroka otrzymuje jakąś nagrodę. Może to być także umiejętność.
  • Zdarzenie - gdy bohater najedzie na pole oznaczone jako zdarzenie może się wiele zdarzyć. Jedną z możliwości jest także poznanie przez niego nowej biegłości.

Lista biegłościEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki