Fandom

Moc i Magia

Tolghar

1730stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Tolghar – kapłan runów, bohater z Heroes of Might and Magic V: Hammers of Fate.

Po śmierci hrabiego Hrueggera wystartował do wyścigu po tron Grimheim za radą swego przyjaciela Hrolfa, sam jednak nie był pewien, czy nadaje się do piastowania tego urzędu. Odniósł zwycięstwo i został królem państwa. Okazał się władcą słabym, chociaż niepozbawionym dobrej woli. W dużej mierze polegał na swoim ponurym doradcy - Hangvulu. Za jego namową przystąpił do zaproponowanego przez fałszywą Izabelę sojuszu i wypowiedział wojnę mrocznym elfom z Ygg-Chall. Wyjechał do Tor Hrall, gdzie objął dowództwo armii, mającej na celu rozgromienie ofensywy Wulfstana, Freydy, Ylayi, Duncana i Izabeli. W chwili, gdy ich wojska nadciągały, fałszywa Izabela wydała rozkaz odwrotu swojej czerwonej armii, co zadziwiło wszystkie strony konfliktu. Pozbawiony wsparcia Tolghar został zmuszony do wzięcia udziału w krwawej i nierównej batalii, zakończonej jego śmiercią. Umarł bezpotomnie, toteż po jego śmierci ponownie wybuchły walki o władzę w Grimheim.

Jako bohater pojawia się w scenariuszu "Żelazny tron" (gracz może pokierować nim jako bohaterem) i "Koniec" kampanii "Zadanie Ylayi" (wrogi bohater sterowany przez komputer, dowodzi obroną Tor Hrall).

Więcej w Fandom

Losowa wiki