Szeregowy

Szeregowy
Szeregowy.png
Frakcja 24px
Cena 25 złota
Poziom I
Atak 1
Obrona 2
Obrażenia 1-2
Punkty życia 6
Prędkość 4
Inicjatywa 8
Strzały -
Mana -
Morale 0
Szczęście 0
Zasięg Brak
Przyrost 22
Wielkość Mała
Portret Szeregowy portret.png

Szeregowy – ulepszona jednostka pochodząca z frakcji Przystań. Szeregowcy są awansowanymi chłopami. Posiadają większość wartość obrony, punktów życia i zadają więcej ran swoim antagonistom. Potrafią także wywołać chwilowe nieuruchomienie wroga, przez co zostaje wyeliminowany na chwilę z walki. Można ich zwerbować w domostwie wieśniaka - budynku, który można zbudować w mieście Przystani. Nie jest to jedyny sposób zaciągnięcia tych istot, ponieważ niektóre jednostki na mapie przygody mogą być chętne do przyłączenia do armii postaci. Musi wtedy zapłacić odpowiednią cenę, lecz nie jest to konieczne - czasem stworzenia przyłączają się za darmo. Tych najemników można spotkać w Heroes of Might and Magic V.

OpisEdytuj

Szeregowi to podstawowa jednostka piesza Świętego Imperium Gryfów. Są słabi i niezbyt wyszkoleni, ale liczni. Szeregowi potrafią w czasie bezpośredniej walki ogłuszyć przeciwnika.

TaktykaEdytuj

Zważywszy na to, że są tylko ociupinkę lepsi w statystykach od poprzedników, nadal nie nadają się do bezpośrednich walk z istotami dużo wyższych poziomów, chyba że są naprawdę liczni, a przeciwników jest mało.

Mogą blokować inne jednostki, by nie przeszły do kluczowych istot w naszej armii. W zależności od tego, czy chcemy zblokować na dłuższy czas drogę czy na krótszy, musimy wybrać ilość jednostek, która ma posłużyć jako barykady. Dodatkowo większa ilość obrony od nieulepszonych wersji jednostek pomaga w torowaniu przejścia na dłużej.

Tak jak w przypadku chłopów, szeregowi także dostarczają złota swoim panom, a więc można z nich uczynić całkiem niezłe źródło dochodu. Wystarczy nie narażać ich podczas bitew lub zostawić w zamku z innym bohaterem.

Zdolność ogłuszania może posłużyć do chwilowego wyeliminowania danego wroga z toku bitwy. Ten atrybut jest całkowicie niepewny - czasami może wywołać zamierzony skutek, a czasami los może się od nas odwrócić.

CechyEdytuj

Żywe Stworzenie To stworzenie jest żywe, może zatem zostać wskrzeszone.
Uderzenie Przy każdym ataku stworzenie ma szansę ogłuszyć przeciwnika, który nie wykona kontrataku i straci inicjatywę (jednostki mechaniczne nie podlegają działaniu tej zdolności).
Podatnik Każdego dnia bohater otrzyma tyle szt. złota, ile jednostek w jego armii lub zamkach będzie posiadać tę zdolność.