Fandom

Moc i Magia

Sulman

1730stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Sulman (??? - 1165 p.C.) - jeden z doradców króla Rolanda Ironfista. Zdrajca należący do kultu Baa.

Sulman był jednym z dworzan króla Rolanda. Brał wraz z nim udział w działaniach wojennych podczas krucjaty przeciwko diabłom latem 1162 roku. Potajemnie należał jednak do kultu Baa i działał na szkodę swojego władcy. Jako biegły w magii powietrza spowodował burze śnieżną, która towarzyszyła wojskom króla podczas całej kampanii bardzo mu przeszkadzając i trwała w północnych rejonach Enroth nieustannie aż do 1165 roku (patrz zadanie Kraina wiecznej zimy).

Roland zlecił Sulmanowi dostarczenie listów, jakie sam pisał do swojej małżonki Katarzyny. Jednak zdrajca wykonując polecenia przywódcy Kregan Xenofexa nie przekazał ich jej, co spowodowało klęskę zamkniętych w zamku Kriegspire i oczekujących na odsiecz wojsk enrothiańskich z rąk diabłów i pochwycenie Rolanda. Opuścił on niewolę demonów dopiero po kilku latach (1168-69) w wyniku akcji lordów Harmondale w Kolonii Zod.

Tymczasem awansowany uprzednio przez Xenofexa na Wysokiego Kapłana Drugiego Kręgu Sulman zginął w zasadzce goblinów pod miastem New Sorpigal w początku roku 1165 po Ciszy. Jego zwłoki wraz z pięcioma niedoręczonymi listami króla Rolanda oraz wiadomością od Xenofexa wpadły w ręce czwórki bohaterów, którzy podczas swoich działań na kontynencie Enroth zniszczyć mieli siedzibę diabłów, znacząco osłabić kult Baa oraz przyczynić się do uspokojenia nastrojów w królestwie. Pierwsza ich misja związana jednak byłą właśnie z listem Sulmana.

Więcej w Fandom

Losowa wiki