Strzelec Wyborowy (H5)

Strzelec Wyborowy
Strzelec Wyborowy (H5).png
Frakcja 24px
Cena 80 złota
Poziom II
Atak 4
Obrona 4
Obrażenia 2-8
Punkty życia 10
Prędkość 4
Inicjatywa 8
Strzały 12
Mana -
Morale 0
Szczęście 0
Zasięg Średni
Przyrost 12
Wielkość Mała
Portret Strzelec Wyborowy (H5) portret.png

Strzelec Wyborowy – ulepszona jednostka pochodząca z frakcji Przystań. Strzelcy wyborowi są awansowanymi łucznikami. W odróżnieniu od nich nie specjalizują się w strzelaniu zaporowym, przez co mogą atakować tylko i jedynie jeden cel. Kusznicy są alternatywnym ulepszeniem, którzy specjalizują się w strzelaniu na daleki dystans. Strzelcy zadają więcej obrażeń, posiadają większy współczynnik obrony, mają mniejszą inicjatywę i więcej strzałów od nieulepszonych jednostek. Miejscem rekrutacji jest wieża strzelców wyborowych, którą można wybudować w mieście Przystani. Dodatkową lokalizacją werbunku może być mapa przygody - niektóre jednostki, które na niej stacjonują, mogą dołączyć do postaci, za darmo lub za pewną opłatą. Tych najemników można spotkać w Heroes of Might and Magic V.

OpisEdytuj

Strzelcy Wyborowi to w czasie bitwy klucz do osłabienia szeregów wroga przed bezpośrednią walką. Ich wielkie kusze uzbrojone w ciężkie pociski są szczególnie niebezpieczne na krótkie dystanse.

TaktykaEdytuj

Posiadają aż 12 strzał w swoim inwentarzu, przez co wóz z amunicją nie jest potrzebny na początku gry, gdy prowadzimy krótkie bitwy. Kiedy nadejdzie czas większych bitew, warto zaopatrzyć się w ów wóz, by móc nieograniczenie strzelać do przeciwników.

Specjalizują się w strzelaniu na krótki dystans, aczkolwiek nieustanne przybliżanie się do jednostek może zakończyć się klęską (szczególnie gdy wrogowie posiadają umiejętności strzeleckie). Warto więc od razu przejść do ofensywy i eliminować po kolei cele.

Podczas okresu taktycznego warto ustawić ich bardziej z przodu, by mogli celniej strzelać.

Dobrym pomysłem jest ustawienie niedaleko nich jakichś strażników, który mogliby przyjmować na siebie obrażenia wroga, który przybliżył się do strzelców, i wykorzystać jego kontratak. Strzelcy mogą wówczas bezkarnie zranić cel.

CechyEdytuj

Strzelec Stworzenie może zadawać obrażenia na odległość. Jeśli dystans jest większy niż połowa pola walki, liczba zadawanych ran zostaje zmniejszona 50%. Strzelec nie może zaatakować na odległość, jeśli zostanie zablokowany przez wrogi oddział. Jeśli w armii nie ma Wozu z Amunicją, liczba strzałów jest ograniczona do zapasów własnej amunicji.
Żywe Stworzenie To stworzenie jest żywe, może zatem zostać wskrzeszone.
Precyzyjny Strzał Strzał z bliskiej odległości (mniejszej niż 3 pola) zadaje celowi większe obrażenia, ponieważ pod uwagę nie jest wówczas brany współczynnik obrony atakowanej jednostki.