Strażnik (H5)

Strażnik
Strażnik.png
Frakcja 24px
Cena 40 złota
Poziom I
Atak 1
Obrona 5
Obrażenia 1-2
Punkty życia 12
Prędkość 4
Inicjatywa 9
Strzały -
Mana -
Morale 0
Szczęście 0
Zasięg Brak
Przyrost 18
Wielkość Mała
Portret Strażnik portret.png

Strażnik – ulepszona jednostka trzeciego poziomu, pochodząca z frakcji Forteca. Strażnicy są awansowanymi obrońcami. Dzięki swoim tarczom mogą zatrzymać strzały strzelców, którzy nie używają w żaden sposób magii. Otrzymają tylko 50% ran od strzałów z dystansu, więc jest to niezły kontratak na niską wartość prędkości i pozwala na otrzymanie przez nich mniejszej ilości obrażeń, zanim dojdą do istot strzelających. Dodatkowo nie można naruszyć ich obrony. Żadne czary i efekty nie są w stanie poskutkować przeciw nim. Dodatkowo szarżujące na nich stworzenia zadadzą mniejsze obrażenia, niż gdyby stały tuż przy strażnikach. Każde pole, które przeciwnik przebył przed ostatecznym atakiem, zmniejsza o 10% jego obrażenia. Taktyka tych krasnoludów kryje się w obronie, gdyż niemalże wszystkie cechy zwiększają ją jeszcze więcej. Najlepiej jest ich ustawić obok innych aliantów, by ich bronić, ewentualnie gdzieś z przodu, by przyjmować na siebie obrażenia. Niestety, lecz jest gorzej z atakiem, gdyż jego wartość wynosi zaledwie 1, a obrażenia zadawane przed jedną istotę - 1 lub 2, aczkolwiek istnieje pewna sytuacja, która sprawia, że rozwścieczają się i atakują zacieklej. Jest to właśnie śmierć sojuszników, która zwiększa ich atak, a więc można to wykorzystać i przystąpić do ataku. Prędkość i inicjatywa nie są najlepsze. Można ich rekrutować w auli obronnej - budynku krasnoludzkiego miasta. Także jednostki na mapie mogą dołączyć na darmo bądź za pewną cenę, lecz nie jest to pewne. Tych najemników można spotkać w Heroes of Might and Magic V - dodatku Kuźnia Przeznaczenia, a także Dzikie Hordy, a właśnie w tymże dodatku można ich przeszkolić w strażników gór.

OpisEdytuj

Strażnicy to zaprawieni w boju wojownicy, których zadaniem jest chronić inne krasnoludzkie jednostki. Ze swych potężnych tarcz Strażnicy zbudować mogą niemożliwą niemalże do przebicia ścianę, by zmniejszyć zadawane przez wroga obrażenia. Im większy dystans będzie musiał pokonać wróg, nim w nią uderzy, tym mniejszy jego uderzenie odniesie skutek.

CechyEdytuj

Żywe Stworzenie To stworzenie jest żywe, może zatem zostać wskrzeszone.
Szał Atak istoty zwiększa się, ilekroć ginie przyjazny oddział jednostek (poza istotami wskrzeszonymi i tymi, które wezwano na pole bitwy za pomocą magii).
Wielka Tarcza Stworzenie otrzymuje tylko 50% ran, gdy zostanie zaatakowane z dystansu bez użycia magii.
Opancerzony Te stworzenia odporne są na wszelkie czary i zdolności obniżające obronę.
Ściana Tarcz Obrażenia otrzymywane przez te jednostki obniżone są o 10% za każde pole, jakie atakujący przeszedł bezpośrednio przed zadaniem ciosu.