Fandom

Moc i Magia

Stonecastle

1730stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Stonecastle.jpg

Światła nad Stonecastle w momencie śmierci króla Nicolasa

Stonecastle to Zamek w północnej Erathii, stojący na terenie Marmurowego Ogrodu nieopodal granicy z Deyją. To tam złożono ciało króla Nicolasa Gryphonhearta po jego otruciu przez wiarołomnego Lorda Haarta. To właśnie stamtąd nekromanci wykradli jego ciało (patrz kampania Niech żyje król), by poddać go przemianie w lisza i postawić na czele wojsk, które najadą Erathię. Po wykonaniu Rytuału Wiecznej Nocy okazało się, że król jako lisz dysponuje ogromną mocą i nie stanie się marionetką w rękach nekromantów, lecz sam przejmie władzą. Na samym wstępie w katakumbach zamku Stonecastle zamordował dotychczasowego władcę Deyji - Finneasa Vilmara i sam zajął jego miejsce. Po zajęciu miasta przez Deyję przekształcono je w Nekropolis.

Mimo początkowych sukcesów wojsk Deyji inwazja nie zakończyła się powodzeniem. Wojska królowej Katarzyny przeprowadziły kontrofensywę (kampania Pieśń dla ojca) i zepchnęły nekromantów na północ. W okolicach Stonecastle (gdzie rezydował teraz w postaci lisza król Gryphonheart) doszło do ostatniej bitwy tej wojny, gdzie armie Erathii zniszczyły siły Deyji, których ostatnim punktem oporu było właśnie to miasto. To właśnie na zamku w Stonecastle doszło do ponownego spotkania ojca z córką. Król zabił własnoręcznie zdrajcę Lorda Haarta, po czym zginął z ręki córki.

Więcej w Fandom

Losowa wiki