Fandom

Moc i Magia

Spazz Maticus

1730stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Spazz Maticus - czarownik (król upiorów), bohater kampanijny, główny protagonista kampanii "Podbic cały świat" (Heroes of Might and Magic IV: Winds of War).

Po tajemniczej śmierci ojca objął tron wyspiarskiego królestwa Orilios i rozpoczął kampanię mającą na celu poszerzenie jego granic. Swoje podboje zaczął od podbicia części ziem elfickiego państwa Arboral pod wodzą Yratsa Sippiha, zwanych Pogórzem Andurańskim, następnie wyruszył na Rdzawą Pustynię, którą wyrwał spod panowania Barona von Tarkina, zawarwszy wcześniej przymierze z królem demosmoków, po czym skierował swe wojska na południowe tereny królestwa Channon. Po zajęciu twierdzy Channon, bronionej przez Luthera d'Walta, udało mu się rozlokowac swe siły wokół stolicy Channon - Rylos, napotkał jednak również swoich rywali, którzy mieli podobne plany co do przyszłości tego kraju.

Posiada umiejętności Magia Chaosu (poziom zaawansowany), Przyzywanie, Czarnoksięstwo, Szlachectwo i Zarządzanie (poziomy podstawowe). Posiada swój własny model postaci na polu bitwy (gdzie jego animacja została oparta na animacji bohatera klasy lord) i mapie przygód. Gracz ma okazję sterowac nim we wszystkich misjach kampanii "Podbic cały świat" i w jednoscenariuszowej kampanii "Ostatni Bastion" (jeżeli gracz wybierze inną postac, niż Spazz Maticus, to staje się on wrogim graczem sterowanym przez komputer). Imię Spazza stanowi swoistą parodię: wywodzi się ono z przymiotnika "spazmatyczny", który jest synonimem słów kurczowy, konwulsyjny, drgawkowy. Jego oficjalna biografia brzmi tak: Spazz Maticus właśnie objął koronę po swoim ojcu, który umarł w dość tajemniczych okolicznościach. Choć zdaniem wielu jest zbyt młody, by władać, Spazz zawsze miał dalekosiężne plany, narażając się często na gniew ojca, który zadowalał się władaniem niewielką krainą.  Teraz jednak nikt nie stanie mu na przeszkodzie... nadeszła pora, by świat padł przed nim na kolana!

Więcej w Fandom

Losowa wiki