Fandom

Moc i Magia

Sir Worton

1730stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Sir Worton - rycerz, bohater kampanijny i główny antagonista kampanii "Prawdziwe ostrze" z Heroes of Might and Magic IV.

Był synem sir Kentaine'a i lady Desette. Dorastał w poczuci kompleksu niższości, gdyż uważał swego ojca - wybitnego miecznika na dworze króla Gryphonhearta - za zwyczajnego służącego. Desette w rozmowie z Lysanderem powiedziała, że Worton był bardzo dobrym chłopcem, lecz żył w świadomości, że nigdy nie dorówna ojcu i zaczął zadawac się z niewłaściwymi ludźmi. Prawdopodobnie nie znał własnego rodzeństwa. Po Rozliczeniu stracił kontakt ze swoimi rodzicami, wkrótce potem ich jednak zlokalizował i uziemił - Desette ukrył w krainie zwanej Kołem, ojca zaś uwięził w zamku czarownika Mastero. Udało mu się stworzyc Fałszywe Ostrze Gryphonheart i dobywając go, zdołał nabrac wielu erathiańskich uchodźców, że jest nieślubnym synem byłego władcy. Ogłosił się królem Palaedry - państwa powstałego na gruzach Erathii, spotkał się jednak z buntem opozycji, kierowanej przez rycerza Lysandera. Worton otoczył się ludźmi z przestępczego półświatka i wprowadził despotyczne rządy, eliminując w sposób brutalny swoich przeciwników. Lysander uwolnił Desette i sir Kentaine'a, którzy nie mieli żalu do swego zwyrodniałego syna. Ten jednak nie chciał okazac skruchy. Po zajęciu stolicy Palaedry - Palaedonu - Worton uciekł. Lysander odnalazł jego kryjówkę i stoczył z nim nierówną walkę (uzurpatorowi towarzyszyła gromadka zbirów). Lysander uderzył Prawdziwym Ostrzem Gryphonhearta w falsyfikat Wortona, niszcząc go, sam zaś Worton został unieszkodliwiony i przeniesiony do Palaedonu.

Jako bohater pojawia się wyłącznie w misji ostatniej kampanii "Prawdziwe ostrze". Spotkac go można w południowo-wschodniej grocie. Aby do niego dotrzec, trzeba najpierw zając Palaedon, a przez bramę misji może przejśc tylko sam Lysander (bez żadnej armii lub innych bohaterów). 

Więcej w Fandom

Losowa wiki