FANDOM

Saahir – nekromanta, człowiek, bohater standardowy w Might and Magic: Heroes VI.

Posiada specjalizację Mistrz Spowolnienia, które nie tylko zapewnia mu zaklęcie Spowolnienie, ale i premię do tego czaru sprawiającą, że odbiera on dodatkowo 1 punkt ruchu i 5 punktów inicjatywy celowi, na który zostało owo zaklęcie rzucone.

Rozpoczyna rozgrywkę z 8 duchami i 5 ghulami.

BiografiaEdytuj

Czarodziej Saahir jest młodszym bratem niesławnego Malika, niegdyś Emira, a obecnie wyznawcy demonów. Saahir był dobroduszny, ale bez wytchnienia poświęcał się zgłębianiem nauk tajemnych. Dlatego po odkryciu zepsucia, jakie dotknęło jego brata, obwiniał się za swoją wcześniejszą ślepotę. Spotkał się z Malikiem w nadziei, że przemówi mu do rozsądku, ale jego brat zatracił się zupełnie i bez wahania dźgnął go nożem w plecy, a następnie zostawił na spalonej słońcem pustyni. Saahir cudem wyszedł cało z tych opresji, ale zmieniły go one na zawsze. Z ponurą determinacją dołączył do Kultu Pajęczej Bogini, aby zostać Wybrańcem Ładu i przeciwstawić się owładniętemu Chaosem bratu.