Fandom

Moc i Magia

Rozliczenie

1730stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze2 Share

thumb|300px|rightRozliczeniem (ang. Reckoning) nazywa się wielki kataklizm, jaki miał miejsce w roku 1175 po Ciszy, który spowodował olbrzymie zniszczenia na planecie Enroth. Nie są znane dokładne ich rozmiary, ale bardzo wielu mieszkańców tamtego świata zginęło, a część przedostała się przez tajemnicze portale do Axeoth.

Powodem eksplozji było zetknięcie się Ostrza Armagedonu i Miecza Mrozu. Przepowiednia mówiła, że gdy te dwa miecze się zderzą nastąpi koniec świata. I nastąpił, gdy dwaj wodzowie: Gelu i Kilgor, którzy prowadzili wówczas wojnę zmierzyli się w bitwie w północnej części Antagarichu. Pozostała ona nierozstrzygnięta, ponieważ ogromny wybuch uniemożliwił jej kontynuowanie (Gelu i Kilgor zginęli przy wybuchu) - z resztą najprawdopodobniej większa część biorących w niej udział wojsk zginęła w wyniku kataklizmu.

Część mieszkańców świata Enroth przedostała się szczęśliwie do Axeoth dzięki portalom, które pojawiły się na kontynencie. Nie wiadomo kto stworzył te portale, ale musiał dysponować ogromną mocą magiczną, by przenieść uciekinierów z jednego świata do drugiego. Jednak zważywszy na fakt, że w świecie M&M tylko Starożytni posiadali moc do tworzenia portali, to najprawdopodobniej oni stworzyli portale. Może to oznaczać, że portale nie miały natury magicznej, ale były tworem zaawansowanej technologii. Przy ewakuacji mieszkańcom pomagały anioły.

Więcej w Fandom

Losowa wiki