Fandom

Moc i Magia

Rolf

1730stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Rolf - kapłan runów, bohater kampanijny Heroes of Might and Magic V (pojawia się dopiero w dodatkach Kuźnia Przeznaczenia i Dzikie Hordy).

Przyrodni brat Wulfstana z tej samej matki, przejawiał ogromne ambicje w stosunku do swojej kariery - pragnął objąc tron Grimheim. Darzył nienawiścią swego dobrego brata i wielokrotnie starał się go pogrążyc. Towarzyszył mu w trakcie przyjmowania delegacji Freydy w Tor Hrall. Usiłował podburzyc brata do agresji przeciwko przybyszymom, gdy czerwony generał Laszlo zlekceważył nakazy Freydy i zaatakował miasto. Wulfstan obiecał Freydzie i jej ludziom bezpieczne opuszczenie granic jego państwa. Rolf usiłował ich złapac jako jeńców, lecz dziewczyna okazała się szybsza. Po ostrej kłótni z bratem, który nie miał zamiatu wydac księcia Andreja, zdradzając w ten sposób Duncana, Rolf udał się przed oblicze króla Tolghara i arcykapłana Hangvula, aby wyprosic ich o ukaranie Wulfstana. Początkowo przyjęli go z nieufnością, jednak nieoczekiwanie do ich siedziby teleportowała się fałszywa Izabela - królowa Imperium Gryfów. Zaoferowała  władcy pomoc w walce z rosnącymi na nowo w potęgę mrocznymi elfami, jeśli powstrzymają Wulfstana. Rolf nie tylko dopiął swego, ale i stanął na czele armii, zmierzającej prosto na Wulfstana, ten jednak wygrał bitwę. W Dzikich Hordach usiłował zastąpic drogę arcymagowi Zehirowi, który chciał dotrzec do świątyni Arkatha, co kosztowało go życie.

Rolf jako bohater pojawia się w scenariuszu "Bracia" (kampania "Bunt Wulfstana" z Kuźni Przeznaczenia) i "Wezwanie smoka" (kampania "Na ratunek" z Dzikich Hord). W obydwu przypadkach steruje nim wrogi gracz sterowany przez komputer.

Posiada na początku zdolności Znajomośc Run i Dowodzenie (poziomy podstawowe) oraz podumiejętnośc Dyplomacja. Specjalna umiejętnośc Rolfa - Giętki język - sprawia, że neutralne stworzenia chętniej przyłączać się będą do tego bohatera, a zwycięstwa zapewniać mu będą złoto i inne zasoby. Jego oficjalna biografia brzmi tak: Rolf równie dobrze czuje się w dworskich komnatach, jak i w siodle. Jest zręcznym dworzaninem i zdolnym, czy też nawet wybitnym wojownikiem. Jest ważnym członkiem klanu i przebiegłym politykiem, nie pozwalającym, by cokolwiek stanęło na drodze jego politycznej karierze. Mówiąc wprost, Rolf chce zostać królem. Aby to osiągnąć, udowodnić musi swą wartość wszystkim sześciu klanom, które obiorą następcę Tolghara. W związku z tym zadowoleniem napawa go nieobecność jego niebezpiecznie zdolnego brata przyrodniego Wulfstana, który mógłby pokrzyżować mu plany.

Więcej w Fandom

Losowa wiki