Fandom

Moc i Magia

Roland Ironfist

1730stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Roland.jpg

Roland Ironfist w Armageddon's Blade

Roland Ironfist (ur. 1120 p.C.[1], zm. 1175 p.C.) - król Enroth w latach 1150 - 1175, syn i następca Morglina Ironfista. Roland jest jedną z głównych postaci sagi Might and Magic. W 1150 roku p.c. poślubił Katarzynę Gryphonheart - córkę króla Erathii. Ich jedynym synem był Nicolai Ironfist.

Przez większość życia mieszkał w Enroth, a jego rezydencją był zamek Ironfist. Roland Ironfist był zawsze przedstawiany jako ten „dobry” z dwóch braci, podczas gdy Archibald miał wizerunek złoczyńcy i zdrajcy.

W polskiej wersji językowej dubbingowali go Adam Szyszkowski (Heroes of Might and Magic II) i Zbigniew Konopka (Heroes of Might and Magic III).

BiografiaEdytuj

Wojny o sukcesję Edytuj

Śmierć ojca w 1148 roku p.C. zapoczątkowała bratobójczą wojnę o przejęcie tronu w Enroth. Przez dwa lata Roland toczył z bratem Archibaldem walki, które zakończyły się w 1150 roku p.C. jego zwycięstwem i objęciem tronu Enroth. Archibald został zamieniony w posąg i przez długi czas był w takim stanie więziony na Zamku Ironfist.

Wyprawa przeciwko Kreeganom Edytuj

Tzw. "Noc Spadających Gwiazd", czyli przybycie Kreegan w 1161 roku p.C. zmusza Rolanda do opuszczenia Zamku Ironfist i obrony kraju przez wrogiem. Mimo niemałych umiejętności i doświadczenia Roland nie ma szans na zwycięstwo. Zostaje porwany przez Kreegan i przewieziony do Kolonii Zod w Eeofolu na kontynencie Antagarich. Lucyfer Kreegan po tym wydarzeniu informuje jego żonę, że Roland znajduje się w jego mocy żądając jednocześnie okupu w wysokości miliona sztuk złota. Jego posłaniec mówi Katarzynie, że król uwięziony jest w fortecy klanu Kreelah, Kleesive. Jego uwolnienie z niewoli diabłów jest jedną z głównych misji gry Might and Magic VII: For Blood and Honor.

Powrót do Enroth Edytuj

Po oswobodzeniu z rąk wroga, który został ostatecznie unicestwiony, Roland powraca do Erathii, skąd, razem z żoną udają się do Enroth

Następstwo tronu Edytuj

Zgodnie z tym, co jest powiedziane w Might and Magic VI, następcą tronów Enroth i Erathii miał zostać syn Rolanda, Nicolai Ironfist. Jednak Rozliczenie spowodowało zniszczenie (choć niecałkowite) tych krajów i prawdopodobnie śmierć króla. Sam Nicolai miał ponoć przeżyć katastrofę, o czym można znaleźć informacje w jednej z późniejszych części sagi Might and Magic.

PrzypisyEdytuj

  1. p.C. - po Ciszy. Lata w świecie Might and Magic są liczone od zerwania łączności ze Starożytnymi. Zobacz w: Chronologia świata Might and Magic

Więcej w Fandom

Losowa wiki