Fandom

Moc i Magia

Rion Gryphonheart

1730stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Rion Gryphonheart - rycerz z północnych rubieży Bracaduun, założyciel i pierwszy władca Erathii, protoplasta rodu Gryphonheartów.

RodzinaEdytuj

Nie są znani rodzice Riona - najprawdopodobniej jednak byli możnowładcami żyjącymi w północnej części Bracaduun. Ojciec raczej był rycerzem. Wiadomo jednak z pewnością, że żoną Riona była nieznana z imienia siostra Tarnuma, którą rycerz uratował przed oddziałami jej brata plądrującymi wioskę, w której mieszkała. Z imienia znane jest tylko jedno dziecko Riona: córka Allison, ale niewykluczone (a nawet prawdopodobne) jest, że mieli więcej dzieci.

Założenie ErathiiEdytuj

Po zniszczeniu Bracaduun przez barbarzyńską hordę Tarnuma w centralnej części Antagarichu, w w północnych prowincjach dawnego Imperium zaczęli się organizować rycerze pod wodzą Riona Gryphonhearta. Możnowładca ten zjednoczył ich i podporządkował sobie okoliczne ziemie. Wielce pomogły mu w założeniu Erathii gryfy, które uczynił jednym z filarów swojej armii. W dalszej kolejności doszło do wojny między młodym królestwem, a niezwyciężonym imperium Tarnuma. Gdy doszło do spotkania obu armii wodzowie zdecydowali, że o wyniku rozstrzygnie ich pojedynek. Rion zabił Tarnuma, co sprawiło, że armia barbarzyńców poszła w rozsypkę, a Erathianie wyparli ich aż na nieurodzajne ziemie na zachodzie kontynentu.

W pewnym momencie jego panowania demon Deezelisk z Podziemia próbował założyć przyczółek na powierzchni. Uderzył właśnie na Erathię. Król Rion odparł go jednak i kazał oślepić. Było to przyczyną wielkiej nienawiści demona do króla. Po tych zwycięstwach Rion władał Erathią aż do swojej śmierci.

Podbój PodziemiEdytuj

Nienawiść Deezeliska do Riona była tak wielka, że nie wygasła nawet wraz ze śmiercią króla. Na rozkaz Ksiecia Dna jeden z jego sług - Jorm porwał duszę Gryphonhearta z Raju i uwięził w Podziemiu. Na odsiecz ruszyły siły Erathii dowodzone przez Tarnuma, któremu Przodkowie zlecili tę misję w ramach ekspiacji za popełnione jako król barbarzyńców zbrodnie.

Po wielu trudach dowodzone przez Nieśmiertelnego Bohatera i królewską córkę - teraz już władczynię Erathii Allison armie dotarły do siedziby Jorma i uwolniły królewską duszę. Jednak Deezelisk, który udawał sojusznika zdradził i w ramach zemsty na Rionie uprowadził jego córkę i torturował ją w swoim grodzie. Dusza króla nie mogła opuścić Podziemia, gdyż władca nie chciał zostawić Allison samej. Był to element planu demona, by zniszczyć jego duszę, bowiem Rion przebywając blisko córki umniejszał w pewien sposób jej cierpienie, jednocześnie jednak jego nieśmiertelny duch powoli się rozmywał i niejako „umierał”.

Gryphonheart musiał więc poprosić swego zaciekłego wroga - Tarnuma o pomoc. Ten będąc świadom misji jaką nałożyli na jego barki Przodkowie oraz poczuwając się do opieki nad Allison jako jej krewny zgodził się na to, by jej, a zarazem Rionowi pomóc. Doszło wówczas do pojednania między nimi. Wkrótce później Tarnum dostał się do twierdzy Księcia Dna, pokonał go w bitwie i uwolnił królową. Dusza króla mogła wtedy na powrót wrócić do Raju.

Więcej w Fandom

Losowa wiki