Fandom

Moc i Magia

Proetho

1730stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Proetho - kapłan, bohater standardowy i kampanijny Heroes of Might and Magic IV, jeden z protagonistów kampanii "Prawdziwe ostrze".

Był kapłanem służącym u proroka Adamusa. Gdy Lysander i jego giermek Milton przybyli do świątyni i siedziby Adamusa, Proetho otworzył im drzwi i wywarł na nich niezbyt ciekawe wrażenie. Uwielbiał czerpac z życia garściami: wyróżniał się żarłocznością, opilstwem, arogancją i nieobliczalnością, mimo to cechowała go jednak dobrotliwośc, inteligencja, wysokie poczucie humoru i towarzyskośc. Po dostarczeniu przez Lysandera Ankhu Życia zgodził się na towarzyszenie Lysanderowi w jego kampanii wraz z Adamusem. Sprzeciwiał się niektórym decyzjom Lysandera, zrobił awanturę, gdyż nie chciał, by ten oddał Laskę Uzdrawiającąi oraz kwestionował sens szukania wyroczni przy wszystkich żołnierzach rycerza, u których cieszył się popularnością. Miał siostrę Porshę, służącą na zamku Wortona. Wzięła ona później ślub z Miltonem, który wcześniej obawiał się, czy nie jest ona żoną lub kochanką Proetha.

Jego oficjalna biografia brzmi tak: Niektórzy powiadają, że Proetho jest zbyt krzykliwy i hałaśliwy jak na kapłana. A na dodatek, jest zdecydowanie zbyt żarłoczny. Zaproszony, czy nie – pojawia się na każdej uczcie. Ale dobrze jest mieć go obok siebie – szczególnie na polu bitwy

Więcej w Fandom

Losowa wiki