Porady dla początkujących w Might and Magic VII: For Blood and Honor

Tworzenie drużyny

  • Ważne jest, aby w drużynie znalazł się przynajmniej jeden mag. Ukończenie wielu zadań jest znacznie utrudnione bez użycia czarów.
  • Warto w swoich szeregach mieć bohatera posługującego się biegle magią jaźni (ciała, ducha i umysłu). Ochrona przed wszelkimi klątwami, chorobami i leczenie ran są bardzo ważne. Do tego celu najlepiej nadają się kleryk i druid.
  • Ważne jest, aby co najmniej jedna osoba w drużynie mogła się nauczyć umiejętności takich jak percepcja czy rozbrajanie pułapek. Są bardzo pomocne w bezpiecznym przemierzaniu Antagarichu, znajdowaniu ukrytych skarbów, niebezpieczeństw i unikaniu nagłych zgonów.
  • Każda rasa, ze względu na swoje predyspozycje fizyczne, inaczej się sprawdza w różnych profesjach; dlatego nie ma sensu wybierać goblina maga ani elfa rycerza.
  • Przed stworzeniem drużyny warto przejrzeć tabele, które znajdziesz w instrukcji dołączonej do gry. Ułatwiają one stworzenie szczegółowego planu.

Dobór umiejętności

  • Staraj się wybrać jako biegłość początkową łuk. To wybitnie pomaga w walce z potworami, jako iż na początku bardzo trudno zabić je w walce wręcz.
  • Staraj się jak najszybciej uzyskać mistrzostwo w magii wody, ponieważ umożliwia ona rzucanie Miejskiego Portalu - zaklęcie to często jest przydatne.
  • Zdobądź umiejętność uczenia się dla wszystkich postaci jak najszybciej. Przyspieszy to rozwój drużyny i pomoże zdobyć więcej cennych punktów biegłości.

Walka

  • Bardzo skuteczną, stosowaną przez wielu graczy na początku gry metodą, jest atakowanie silniejszych wrogów za pomocą czarów i broni zasięgowej. Przy odpowiednio długim manewrowaniu można zabić całą hordę trolli, a nawet pojedynczego smoka (co jest możliwe już na Szmaragdowej Wyspie).
  • Koncentruj się na jednym, najsilniejszym przeciwniku. Nawet mocno zraniony może zadać sporo szkód.
  • W trybie turowym, podczas ruchu poświęconego na przemieszczenie drużyny, nigdy nie chodź tyłem. Jeśli próbujesz się wycofać, odwróć się i pójdź do przodu - to pozwala przesunąć się dalej.
  • Gdy zdobędziesz zaklęcie umożliwiające latanie, walcz z powietrza w trybie walki turowej. Gdy widzisz pocisk przeciwnika, zleć w dół albo poleć do góry.
  • W otoczeniu wielu wrogów warto używać czarów takich jak Tarcza lub Ochrona przed magią.

Eksploracja świata

  • Zbieraj tyle butelek, ile uniesiesz - gdy znajdziesz jakiekolwiek zioła, możesz wytworzyć mikstury.
  • W gospodach możesz dostać cenne wskazówki, jeżeli poprosisz o to barmana, tzn. wręczysz mu napiwek.
  • Przyłączaj do drużyny napotkane postaci, biorąc pod uwagę ich specjalne umiejętności, a także to, jaki będą miały udział w złocie.
  • Wiele fontann i studni leczy lub wywołuje pozytywne efekty, ale niektóre potrafią zmienić w kamień lub zatruć. Dlatego przed napiciem się warto zapisywać grę.
  • Podkowy najlepiej jest dawać magom, szybciej będą awansować w wielu szkołach magii.
  • Czary takie jak magiczne oko, leczenie, kula ognia, miejski portal i Punkt orientacyjny Lloyda okazują się nieocenione w wielu sytuacjach.
  • Zawsze wykonuj zadania w pierwszej kolejności. Dają sporo doświadczenia i złota.
  • Każda pochodnia w podziemiach może być kluczem do sekretnych korytarzy - mogą kryć skarby.
  • Wiele skrzyń jest zabezpieczonych niebezpiecznymi pułapkami. Najlepiej zdobądź umiejętność rozbrajanie pułapek