Porady dla początkujących Might and Magic IX

  • Bardzo ważny jest odpowiedni wybór członków drużyny. Bardzo istotne jest tutaj słowo równowaga - nie ma sensu tworzyć drużynę z samych wojowników, albo samych magów.
  • Bardzo ważny jest także rozwój postaci - decydujący może okazać się wybór klas, na które dany członek drużyny awansuje.
  • Szczególnie na początku gry niezbędna jest umiejętność strzelania z łuku - bez niej nie ma co marzyć o pokonaniu większości potworów.
  • Bardzo ważne są biegłości Percepcja i Rozbrajanie. Pierwsza umożliwi zlokalizowanie ukrytych skarbów, natomiast druga ograniczy, a z czasem zupełnie wykluczy obrażenia zadawane podczas otwierania skrzyń ze skarbami.
  • Zawsze należy nosić ze sobą duże ilości eliksirów leczących - nigdy nie wiadomo, kiedy będą potrzebne!
  • Bez rozwiniętej umiejętności Kupiectwa nieopłacalne jest kupowanie w sklepach. Za towar trzeba tam zapłacić dużo więcej, niż jest w istocie warty (w miastach Drangheim i Thjorgard aż dziesięciokrotnie!). Poza tym większość przedmiotów można stosunkowo łatwo zdobyć w inny sposób. Warto na dobrą sprawę kupować jedynie księgi z zaklęciami.
  • Koszty treningu na wyższy poziom są różne w zależności od miasta. Najlepiej jest trenować na Czarnym rynku w Thjorgardzie, bądź też w Frosgardzie.
  • Trening jest dość kosztowny, dlatego też warto odłożyć nań sporo pieniędzy
  • Dobrym sposobem zarobkowania są walki na Arenie. Należy jednak pamiętać o zapisaniu gry przed ich rozpoczęciem, bo gra ma tendencję do zawieszania się w tym obszarze.
  • Poruszanie się po Chedianie może być niebezpieczne, dlatego warto poruszać się po świecie z włączonym zaklęciem Oko Czarownika - działa ono jak radar i pozwala na szybsze wykrycie wrogów.
  • Zawsze należy pamiętać o odpowiednim szyku - wojownicy z przodu, a magowie z tyłu. Szyk należy oczywiście odwrócić podczas wycofywania się.
  • Ruiny Verhoffina na Wyspie Popiołów to miejsce, gdzie znajduje się losowy artefakt. By się do niego dostać trzeba po wejściu do lokacji iść prosto i skręcić w prawo na pierwszym rozwidleniu. Skrzynia jest jednak broniona przez silną pułapkę, stąd niezbędna jest umiejętność Rozbrajanie.