Fandom

Moc i Magia

Pierpont

1730stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Pierpont to stolica elfickiej krainy AvLee leżącej na północy Antagarichu. Miasto można odwiedzić w grze Might and Magic VII: For Blood and Honor gdzie jest ono częścią krainy Las Tulareański.

Pierpont osłonięte jest z niemal wszystkich stron wzgórzami, ale wysokość znacznie opada z zachodu na wschód tak, że leży na równym podłożu. Miasto położone jest w niewielkiej kotlinie na małą zatoczką i posiada dostęp do morza. Pierpont ma swoją własną przystań, którą obsługuje statek Duch Morza. Jeśli chodzi o transport lądowy to przez miasto przechodzi ważna droga wiodąca z Harmondale do północnych części królestwa. W Pierpont, które jest największym z miast tego kraju stoi zamek Navan - siedziba władcy tej krainy króla Eldricha Parsona. Rezyduje on na jego niższym piętrze. Forteca ta znajdująca się w zachodniej części miasta stoi u podnóża góry, w której znajdują się tunele prowadzące do Jaskiń Tulareańskich.

Miasto ma ciekawą i nietypową architekturę. Wszystkie domy w Pierpont są porośnięte roślinnością i stoją na wielkich drewnianych platformach połączonych między sobą mostkami. Wraz z rosnącymi dokoła drzewami sprawiają wrażenie, jakby były częścią ogromnego lasu. Prawdopodobnie takie rozplanowanie budowli wynika z podmokłości terenu. Na takim lekko mokrym gruncie dobrze rosną kwiaty, zioła i grzyby, których mieszkańcy używają do warzenia eliksirów.

Są w mieście cztery takie drewniane platformy: na pierwszych dwóch można znaleźć punkty usługowe: sklepy, halę treningową, bank, gospodę. Na największej, mającej kształt zbliżony do ósemki z przedłużeniem, na którym stoi zamek Navan znajdują się ratusz, świątynia, sklepy magika i alchemika oraz domy zwykłych mieszkańców, wśród których jest wielu nauczycieli. Centralnym punktem jest oktagonalny kamienny pawilon, pod którym znajduje się spora sadzawka stojący na osi wejścia do zamku. Na najbardziej na północ platformie mają swoje siedziby gildie magii żywiołów.

Kilka mniejszych należących do mieszkańców siedzib to namioty porozrzucane dookoła centrum miasta. Mieszka w nich spore grono nauczycieli. W Pierpont można spotkać samych tylko elfów, z których część to wojskowi pilnujący wejścia do Zamku i do centrum miasta. Także od północy przy drodze znajduje się wieża obserwacyjna, gdzie zawsze pełniona jest straż w obawie przed atakiem z północy lub zachodu.

Więcej w Fandom

Losowa wiki