Fandom

Moc i Magia

Osiłek

1730stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Osiłek
Osiłek.png
Frakcja 24px
Cena 25 złota
Poziom I
Atak 2
Obrona 1
Obrażenia 1-2
Punkty życia 6
Prędkość 4
Inicjatywa 8
Strzały -
Mana -
Morale 0
Szczęście 0
Zasięg Brak
Przyrost 22
Wielkość Mała
Portret Osiłek portret.png

Osiłek – ulepszona jednostka pochodząca z frakcji Przystań. Są to ulepszeni chłopi. Są silniejsi i mają więcej punktów zdrowia od nich. Różnice między nimi a szeregowymi są niewielkie. Szeregowi stawiają bardziej na obronę i ogłuszanie celów, podczas gdy oni wolą krzepko walczyć i uderzać nawet podwójnie. Miejscem ich rekrutacji jest domostwo wieśniaka, które można zbudować w mieście Przystani. Można także ich zaciągnąć na mapie - niektóre jednostki mogą bezpośrednio dołączyć do oddziałów bohatera, za darmo lub za pośrednictwem pieniędzy. Tych najemników można spotkać w Heroes of Might and Magic V - w dodatku Kuźnia Przeznaczenia i Dzikie Hordy.

OpisEdytuj

Osiłki postrzegają okrucieństwo jako niezbędny środek do osiągania swoich celów. Ci twardzi wojownicy pozostają nieustraszeni w bitwie, miażdżąc przeciwnika, który stanie im na drodze, kolejnymi ogłuszającymi ciosami.

TaktykaEdytuj

Można stosować podobne taktyki co u chłopów i szeregowców, aczkolwiek zdolność szturm zmienia, a nawet ulepsza pewne rzeczy. Bezpośredni atak w stosunku do wysokopoziomowych stworzeń staje się bardziej możliwy i przystępny. Niestety szturm nie jest całkowicie pewny - czasami osiłki wykonają ten ruch, a czasami nie.

Wychwytywanie kontrataków jest o wiele lepsze. Przy łucie szczęścia mogą zadać dwa razy więcej obrażeń, zanim zaatakuje przeciwnik, przez co zada mniej ran naszym jednostkom, a sam stanie się łatwiejszym celem do pokonania. Ta taktyka nie sprawdza się przeciw istotom z nieograniczonym odwetem.

Mogą służyć jako bezdenna sakiewka złota - wystarczy zostawić ich w jakimś bezpiecznym miejscu, ewentualnie wystawiać ich na bitwę/narażać tylko wtedy, kiedy nie utracą za bardzo punktów życia.

Blokowanie nimi przeciwników, którzy nie potrafią latać, by nie przeszli do ważniejszych istot w zastępach bohatera, jest dobrym pomysłem, jednakże straty mogą być nawet ogromne. Rozsądnym rozwiązaniem będzie używanie mniejszej ilości owych najemników do barykadowania.

CechyEdytuj

Żywe Stworzenie To stworzenie jest żywe, może zatem zostać wskrzeszone.
Podatnik Każdego dnia bohater otrzyma tyle szt. złota, ile jednostek w jego armii lub zamkach będzie posiadać tę zdolność.
Szturm Ta istota ma szansę uderzyć podwójnie po raz kolejny po celnym ciosie.

GaleriaEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki