Fandom

Moc i Magia

Noc Kryształu

1730stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Noc Kryształu to ogólnie przyjęta nazwa dla wydarzeń, które nastąpiły w roku 1172 po Ciszy w Ravenshore na kontynencie Jadame. W tę właśnie noc do świata Enroth przybył Niszczyciel Escaton. thumb|300px|right|Intro do gry Might and Magic VIII: Day of the Destroyer przedstawiające wydarzenia, jakie rozegrały się podczas Nocy Kryształu

Przyczyny przybycia NiszczycielaEdytuj

Escaton był Niszczycielem, który otrzymał od Starożytnych misję zniszczenia planety Enroth. Starożytni zdecydowali się na tak drastyczny krok, ponieważ chcieli doprowadzić do zagłady Kreegan w tym świecie. Jednak misja ta nie była w rzeczywistości potrzebna, ponieważ na Enroth diabły zostały niemal doszczętnie wybite podczas zniszczenia ich siedziby w Sweet Water, natomiast siły Erathii powybijały większość demonów na Antagarichu.

Wydarzenia podczas Nocy KryształuEdytuj

Przyczyną, która doprowadziła do nazwania tej nocy Nocą Kryształu, było pojawienie się w centrum Ravenshore olbrzymiego, różowego kryształu. Jak później się okazało znajdowało się w nim przejście do Wymiaru Między Wymiarami, gdzie zamieszkał Escaton. Naoczni świadkowie tych wydarzeń mówią, że:

Ulice opustoszały, gdy się pojawił. Przybysz dotarł ulicami do miejskiego rynku i rozejrzał się wokół. Miejsce było odpowiednie. Uniósł w górę ręce, oczy nieznajomego rozbłysły nienaturalnym blaskiem, gdy z jego dłoni wydobyły się strumienie energii. Wśród oślepiającego światła i chaosu z ziemi wysunął się wielki kryształ zamykając wędrowca w sobie. Nagle rozległ się grzmot i ze szczytu dziwnego kryształu wystrzeliły promienie niszczycielskiej energii i skierowały się w cztery strony świata...

W tym samym momencie doszło do wielu straszliwych kataklizmów na całym kontynencie. Spadające meteoryty i wybuch wulkanu sprawiły, że na Wyspach Krwawego Sztyletu zostały zniszczone mosty łączące siedziby jaszczuroludzi z przystanią łodzi. W Murmurwoods potężna wichura zmiotła z powierzchni ziemi olbrzymi kawał lasu. Największa osada minotaurów na Jadame - Jama Baltazara została całkowicie zalana przez wodę, a na Pustyni Ironsand fala lawy zalała osady trolli i utworzyła wielkie jezioro płomieni.

Kataklizmy te były efektem utworzenia przez Niszczyciela portali do wymiarów żywiołów: ziemi na Wyspach Krwawego Sztyletu, wody na Splądrowanych Pustkowiach, powietrza w Murmurwoods i ognia na Pustyni Ironsand.

Wydarzenia, które rozegrały się podczas Nocy Kryształu przedstawia intro do gry Might and Magic VIII: Day of the Destroyer.

Więcej w Fandom

Losowa wiki