Fandom

Moc i Magia

Mroczne Elfy

1730stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Mroczne Elfy to jedna z ośmiu ras w świecie Ashan, zamieszkująca krainę Ygg-Chall (Głębia), na zachód od Imperium. Ich stolica znajduje się w Kanos. W 528 RSS ogłosiły niepodległość i odłączyły się od Królestwa Elfów, tworząc nowy zamek-Loch. Rasa mrocznych elfów została zapoczątkowana przez królową-męczennice Tuidhanę.

Ich symbolem jest Wąż i Beznamiętna Maska.
Img042.jpg

Przykładowa Mroczna Elfka

Wygląd Edytuj

Mroczne Elfy z powodu ciągłego przebywania pod ziemią są bardzo blade. Ich włosy są najczęściej koloru czarnego, białego, lub krwisto czerwonego.Mroczne Elfy ubierają się na czarno i purpurowo.

Historia Edytuj

Narodziny i Wojna Popiołów Edytuj

W 528 RSS jeden z pomniejszych władców-Arniel mianował się najwyższym królem, tym samym rozpoczynając monarchię w państwie Elfów. Władczyni jednego z plemion Tuidhana zbuntowała się przeciwko Arnielowi, ogłaszając niepodległość swojego ludu. Święte Imperium Falcona nie zaakceptowało nowego państwa i w 540 RSS natarło na plemię Tuidhany. Mimo próśb z jej strony, król Arniel zawarł sojusz z Imperium, rozpoczynając Wojnę Popiołów.

Aby ocalić swoje plemię Tuidhana zawarła sojusz ze Starożytnymi, przyjmując tym samym wiarę w Smoka Cienia i dając początek rasie Mrocznych Elfów. Dzięki błogosławieństwu Malassy, pomocy ze strony jej dzieci i paktu ze Starożytnymi konflikt zakończył się zwycięstwem Tuidhany.

Rozejm między Imperium, państwem Arniela i Mrocznymi Elfami nastąpił w 548 RSS i został nazwany "Pokojem podczas Nowej Wiosny", na mocy którego uznano niepodległość ludu Tuidhany, pod warunkiem, że jej poddani nie przekroczą granic swojego państwa.

Wojny z krasnoludami Edytuj

Mroczne Elfy osiedliły się w podziemiach na terenie Ygg-Chall, czego nie mogły zaakceptować Krasnoludy. Spalone zostały ołtarze Smoka Cienia, krasnoludom udało się też ukraść Księgę Cienistej Stali i jeden z Tomów Mądrości. Wyznawcy Malassy pod dowództwem Agebetha dokonują zemsty pozbawiając oka i ręki przywódcę krasnoludów-Hangvula.

W wyniku wojny oba ludy wzajemnie się nienawidzą i prowadzą konflikt, który trwa do dziś.

Śmierć Tuidhany Edytuj

W 566 RSS Mroczne Elfy zostają oskarżone przez swoich leśnych kuzynów o zesłanie ognistego deszczu na ich stolicę, w wyniku którego zmarł Król Arniel, oraz spalona została Brythigga. W zemście Leśne Elfy zabiły Tuidhanę i część jej poddanych. Dwadzieścia lat później Smoczy Rycerze udowodnili, że sprawcami ognistego deszczu były Demony. W ramach przeprosin Elfy proponują ludowi Tuidhany schronienie, jednak ich prośby zostały odrzucone.

Szóste Zaćmienie Edytuj

Szóste Zaćmienie było pierwszą wojną z Demonami, w której udział brały Mroczne Elfy. Stało się to dzięki zjednoczeniu klanów przez Raelaga w 969 RSS. Pod jego dowództwem armia Mrocznych Elfów przeszła przez Sheog, oraz pokonała Veyera, tym samym ocalając królową Izabelę. Na trakcie do Tolonguard Mroczne Elfy sprzymierzyły się z Czarodziejami, Rycerzami, oraz z Elfami z Irollan i biorą udział w pokonaniu Kha-Beletha i Biary.

Niedługo po tych wydarzeniach znika Raelag, a w państwie Mrocznych elfów rozpoczyna się bunt pod przywództwem wyznawców Urgasha-Thralsaia i Shadyi. Zostaje on jednak stłumiony przez kapłankę Malassy-Ylaię. Stało się to dzięki pomocy ze strony Raelaga i Izabeli, oraz Smoków Cienia. Klan Blizny Duszy został zniszczony.

Ylaia pomogła też w pokonaniu sprzymierzonego z Fanatykami króla Tolghara, oraz Biary, podszywającej się za Izabelę.

Społeczeństwo i władza Edytuj

Matrona smok.jpg

Matrona Cienia ze smokiem

Ustrój polityczny Edytuj

Społeczeństwo mrocznych Elfów jest podzielone na klany. Każdy z nich tworzy odrębne państwo. Klany zawierają między sobą sojusze, toczą wojny i rywalizują ze sobą. Każdemu klanowi przewodniczy Najwyższa Kapłanka, oraz wódz wybierany w formie turnieju. Władza nie jest dziedziczna. jednymi z najważniejszych klanów są: klan Blizny Duszy, Nocnego Czerepu, oraz Piętna Cienia. Monarchia pośród Mrocznych Elfów jest rzadkością i nigdy nie trwa długo. Najczęściej zdarza się podczas wojen przeciwko innej rasie.

Ustrój Społeczny Edytuj

W państwie Mrocznych Elfów panuje matriarchat. Zapewne dlatego, że ich nacja była założona przez kobietę, a ich bóstwem jest Bogini Cienia.

Mroczne Elfy mogą zawierać małżeństwa i kończyć je rozwodem (który najczęściej inicjuje kobieta). Dzieci zawsze przyjmują klan matki i do niej należą w wypadku rozwodu. Zazwyczaj rodzice nie wychowują swoich dzieci, tylko posyłają do świątyni, gdzie uczy się walczyć i używać czarów.

Ze względu na liczne wojny (zarówno te domowe jak i te przeciwko innym rasom) populacja Mrocznych Elfów jest niewielka. Z tego powodu każdy Mroczny Elf jest szkolony na wypadek wojny już od najmłodszych lat (patrz wyżej). Niewielką liczbę wojowników rekompensuje ich świetne uzbrojenie i wyszkolenie.

Religia Edytuj

Img04.jpg

Malassa-smok Cienia

Mroczne Elfy podczas wojny Popiołów były zmuszone przyjąć religię narzuconą im przez Starożytnych. Z czasem stały się największą, a później jedyną rasą czczącą Malassę. Najwyższymi kapłanami są Matrony Cienia. W każdym mieście znajduje się ogromna świątynia Smoka Cienia. Religia też jest tłem do rywalizacji klanów-im bardziej sługi Malassy są oddani, tym bardziej wzrasta prestiż klanu.

Mimo, że Mroczne Elfy są fanatykami religijnymi, zdarzają się wśród nich sekty, które wyznają Urgasha.

Architektura Edytuj

Mroczne Elfy wznoszą budynki charakteryzujące się:
Img046.jpg
  • licznymi rzeźbami i mozaikami przedstawiającymi Tuidhanę, Matrony i Smoki Cienia
  • wąskimi i wysokimi oknami
  • wysokimi sklepieniami

W każdym mieście jest stawiany ogromny pomnik Tuidhany (który zazwyczaj sięga stropu). Najważniejszym budynkiem jest Świątynia Smoka Cienia budowana przy samym stropie. Obok niej najczęściej znajduje się arena. budynki są wykonywane z kamienia i cegły.

Architektura mrocznych elfów jest oparta na wyglądzie budowli w czasach włoskiego renesansu.

Więcej w Fandom

Losowa wiki