Fandom

Moc i Magia

Morglin Ironfist

1730stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Lord Morglin Jerico[1] Ironfist - król Enroth, który przez 25 lat rządził żelazną ręką (stąd jego nazwisko) tym kontynentem. Miał dwóch synów: Rolanda i Archibalda.

Morglin urodził się w krainie Varnal Hills (najprawdopodobniej inna nazwa świata VARN IV[2]). Ojciec kuzyna Morglina, Ragnara Uzurpatora, zamordował ojca Ironfista, tym samym pozbawiając młodego Morglina tronu. W rewanżu pełnoletni już Morglin próbował z pomocą czarodzieja Guthberta zabić Ragnara, lecz mag zawiódł i na torturach wyjawił imię swego zleceniodawcy. Podczas ucieczki Morglin natrafił na dziwną bramę, która przeniosła go do innego świata - na Enroth. Tu przez 5 lat[3] zmagał się z trzema innymi władcami: władcą barbarzyńców lordem Slayerem, królową leśnych istot Lamandą oraz czarnoksiężnikiem Alamarem. W końcu, z pomocą smoków, pokonał ich wszystkich i został władcą kontynentu. Rządził przez 25 lat, podczas których nie było poważniejszych konfliktów zbrojnych. Po jego śmierci około roku 1152 po Ciszy, królewski wieszcz miał wybrać jednego z jego dwóch synów na następcę, ale knowania Archibalda doprowadziły do wybuchu Wojen o Sukcesję.

Historia zmagań Morglina Ironfista z pozostałymi trzema lordami przedstawiona jest w grze Heroes of Might and Magic: A Strategic Quest.

PrzypisyEdytuj

  1. Imię to pojawia się w MM8 w odniesieniu do Morglina Ironfista.
  2. W MM1 spotykamy lorda Ironfista, który zleca nam znalezienie swego podwładnego lorda Kilburna. Obaj ci bohaterowie pojawiają się także w HoMM1, a nawiązania do nich znajdują się również w HoMM2 i MM6.
  3. Listy Morglina do Ragnara

Więcej informacjiEdytuj

Gildia Mrocznych Tajemnich w Kwasowej Grocie

Więcej w Fandom

Losowa wiki