Might and Magic VIII: Day of the Destroyer

Might and Magic VIII: Day of the Destroyer
Data wydania 7 marca 2000
Gatunek cRPG

Might and Magic VIII: Day of the Destroyer (pol. Might & Magic VIII: Dzień Niszczyciela), w skrócie zwana MM8 to gra cRPG, wydana przez firmę 3DO 7 marca 2000 roku. Jest ósmą częścią sagi Might and Magic.

Starożytni wysłali Escatona, by zniszczył świat Enroth, w celu usunięcia zeń Kreegan. Nie wiedzieli, że ostatni z nich zostali pokonani kilka lat wcześniej. Problem polegał na tym, że misja Escatona nie mogła być anulowana.

Niszczyciel (bo tak nazywa się też Escatona) zamieszkał w krysztale, który sam zbudował w centrum Ravenshore. Wzniósł cztery portale dla czterech żywiołów, by wezwać je do zniszczenia świata. Już podczas ich wznoszenia Jadame nawiedziły straszliwe kataklizmy, dlatego też wszyscy szukają sposobu na poradzenie sobie z tym wyzwaniem.

Wtedy to właśnie pojawia się postać gracza - alvaryjski najemnik, który zaczyna jako ochroniarz kupieckiej karawany, a potem staje się bohaterem, który wraz z grupą towarzyszy uratował świat przed zniszczeniem.

PoradnikEdytuj

GraEdytuj

  • Sterowanie — całe sterowanie opisane w najdrobniejszych szegółach.
  • Magia — lista zaklęć i ich efekty.
  • Przedmioty — cały ekwipunek jaki główny bohater może nosić.
  • Różności — różne inne dodatki

ŚwiatEdytuj

  • Fabuła — omówienie głównego wątku na zasadzie opowiadania.
  • Bestiariusz — lista stworzeń spotykanych w grze.
  • Lokacje — lista wszystkich możliwych do odwiedzenia miejsc w MM8.
  • Postacie — wszystkie postacie, które może napotkać twoja drużyna, podróżując przez Jadame.
  • Usługi — lista punktów usługowych: sklepów, świątyń, stajni, łodzi.
  • Bohaterowie — lista postaci, jakie można przyłączyć do drużyny w Might and Magic VIII.

RóżnościEdytuj