FANDOM

The Dreamwright, po polsku Interpretator Snów to jedna z dwóch nowel napisanych przez Garry'ego Gravela i jej akcja bazuje na uniwersum Might and Magic. Wydana w lutym 1995 roku jest pierwszą częścią z planowanej trylogii. Druga część nazywa się Might and Magic: The Shadowsmith. Choć akcja tych książek nie dzieje się w żadnym ze światów występujących w grach, to jednak osadzona jest w tym samym uniwersum i ma wiele odniesień do fabuły Might and Magic V. Niestety cała seria nie została przetłumaczona na język polski.

Dreamwright.jpg

Okładka książki

FabułaEdytuj

Głównym bohaterem historii przedstawionej w nowelach jest chłopiec o imieniu Hitch. Poznajemy go gdy mieszka w podniszczonej chatce ze starą kobietą, której pomaga aż do jej śmierci. Wkrótce potem zmuszony do ucieczki przez potwora zwanego Rozbijaczem Kamieni dociera do wielkiego lasu. Mając za broń tylko kostur z niebieskim kryształem który ukradł kiedyś przywódcy jednej z grup bohaterów próbuje przetrwać w dziczy. Jest świadkiem, jak tajemnicze złote jajo spada z nieba i ląduje z impetem w pobliskim jeziorze.

W mniędzyczasie Diligence, córka Herstada - jednego z ośmiu królów krainy zwanej Kołem - jest zmuszona podróżować w północnym kierunku do krainy Niewidocznego Muru by spotkać się z jej wyobcowaną matką, czarodziejką Amonwelle.Sama kraina jest nawiedzana przez trzęsienia ziemi, deszcze meteorytów i inne, mniej naturalne kataklizmy. Jedyną osobą mogącą znaleźć źródło tych kataklizmów i zatrzymać zagładę krainy jest mieszkający na północy w kryształowym pałacu Interpretator snów. Jedyną osobą znającą go jest właśnie Amonwelle. W zamian za kontakt z Naprawiaczem król decyduje się wysłać córkę do czarodziejki.Podróżuje wraz ze swoją strażą i starszym uczonym imieniem Pompoderant. Przechodząc blisko jeziora zauważają jak wspomniane złote jajo ląduje w jego wodzie.

Hitch bada jajo i odkrywa człowieka w środku, ubranego w dziwny kombinezon i złotą zbroję. Ratuje go przed utonięciem i wkrótce potem przyłącza się do karawany Dilligence. W czasie podróży do Niewidocznego Muru przeżywają kilka drobniejszych przygód. Gdy tam docierają spotykają się z Amonwelle i odkrywają sekrety Starożytnych, Posiadaczy oraz mroczne zamiary Kowala Cieni i jego sług.

Tysiące lat temu, wiele światów-nasion zostały wysłane w kosmos przez istoty zwane Starożytnymi. Na tych światach ich słudzy, strażnicy, obserwowali ludzi i inne stworzenia zgodnie z tajemniczymi planami ich panów. Wybuchł bunt na jednym ze światów.Chcąc zdobyć kontrolę nad energetyczną siecią, czarodzieje i herosi sprowokowali wojnę ze Strażnikami by uwolnić się od planów Starożytnych. Ludzie zwyciężyli nad nimi i stali się nowymi, prawie nieśmiertelnymi obrońcami planety zwanymi Posiadaczami.

Wkrótce po zwycięstwie jeden z nich, Dubiel, uszkodził się w czasie połączenia z Siecią. Chciał wyeliminować jego współtowarzyszy by zdobyć władzę nad planetą. Nastąpiła okrutna wojna w której został zmuszony do ucieczki na dalekie południe, a jego dostęp do Sieci został ograniczony. Z pomniejszoną mocą stał się znany jako Kowal Cieni, mityczny Król Zła.

Okazuje się, że Kowal Cieni zaczął rosnąć w siłę, co wiąże się z przybyciem z gwiazd czarnego statku kosmicznego.

Pierwszy tom kończy się atakiem na Niewidoczny Mur.

Wspólne elementy z serią Might and MagicEdytuj

Choć historia przedstawiona w nowelach nie jest bezpośrednio połączona z wydarzeniami w uniwersum New World Computing, posiada wspólne mniej ważne elementy takie jak statki kosmiczne w kształcie komet, kryształowe pałace a także bezpośrednio nawiązuje do Starożytnych, Strażników i Sieci, wspomnianego w Might and Magic V.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki