Fandom

Moc i Magia

Mensor

1730stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Mensor - erathiański rycerz, weteran wojny króla Riona z II Imperium Barbarzyńców, szpieg Tarnuma podczas jego kampanii w Podziemiu.

Mensor był głównym szpiegiem w armii Tarnuma. Jako wielki patriota wyruszył na wyprawę, by odzyskać duszę zmarłego władcy - Riona Gryphonhearta. Bardzo interesowało go pochodzenie Tarnuma i wielokrotnie wypytywał go o to. Gdy wódz powiedział, że był uczniem rycerza Thandosa Mensor postanowił to sprawdzić. Rozmówiwszy się z jednym z jego synów odkrył prawdziwą tożsamość Tarnuma. Przyszedł do jego namiotu w nocy. Doszło między nimi do sprzeczki. Mensor bowiem stracił wielu krewnych podczas wojny z II Imperium Barbarzyńców i nie mógł wybaczyć Tarnumowi tego, że jest za ich śmierć odpowiedzialny. Nie wydał jednak sekretu wodza, gdyż ten powiedział mu w tajemnicy, że królowa Allison jest jego siostrzenicą.

Po pewnym czasie doszło do napadu czartów na obóz i Mensor, który był zdecydowanie lepszym szpiegiem niż szermierzem niechybnie by zginął, gdyby nie pomoc Tarnuma, a tak został tylko ranny. Po tym wydarzeniu nabrał do wodza zaufania i pogodził się z nim. Nie wydał też jego sekretu.

To właśnie dzięki staraniom Mensora udało się Tarnumowi odnaleźć amulet magicznej wizji, który był mu potrzebny do odnalezienia duszy króla Riona. Nie był to jednak koniec działań Mensora. Później, gdy siły królowej Allison sprzymierzyły się z demonem Deezeliskiem w celu odbicia duszy króla, Tarnum zlecił mu śledztwo w sprawie podejrzanego zachowania tegoż szpieg został pochwycony i osadzony w więzieniu. Wszyscy myśleli, że zginął, dlatego wielkim zaskoczeniem była informacja, że przeżył. Tarnum natychmiast ruszył go uwolnić. Dzięki wsparciu szpiega wojska Nieśmiertelnego Bohatera zlokalizowały siedzibę Deezeliska i uratowały torturowaną przez niego królową oraz pozwoliły powrócić duszy króla Riona do Raju. Wydarzenia te opisane są w ostatnich trzech misjach kampanii Heroes Chronicles: Conquest of the Underworld.

Więcej w Fandom

Losowa wiki