Fandom

Moc i Magia

Marzeth

1730stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Marzeth - rycerz śmierci, główny antagonista scenariusza Czarna owca w kampanii Tnij i siecz (Heroes of Might and Magic III: The Shadow of Death), należący do wrogiego gracza czerwonego; poza tą misją nie pojawia się nigdzie indziej, jednak jest wspomiany na początku misji Żebra w dłoń w tejże kampanii.

W dawnych czasach był członkiem bractwa Rycerzy Miecza, jednak jego życie diametralnie się zmieniło, gdy w spadku odziedziczył artefakt Miecz Rycerza Śmierci. Przedmiot ten okazał się skrywać w sobie magię, która doprowadziła Marzetha do upadku, czyniąc z niego rycerza śmierci. Wskutek tej ponurej metamorfozy Marzeth wycofał się na mokradła, by wieść życie w odosobnieniu i pilnować swego przeklętego artefaktu przed innymi. Rycerze Miecza nie porzucili jednak swego towarzysza i postanowili go bronić. Wejście do kryjówki Marzetha było zabronione pod groźną kary śmierci, poza tym w wejściu tam przeszkadzały lokalne oddziały jaszczuroludzi. Miecz Rycerza Śmierci był jednak potrzebny podstępnemu nekromancie imieniem Sandro, który chciał użyć tej broni do stworzenia Zbroi Przeklętego. Wynajął w tym celu barbarzyńcę Craga Hacka, który sprawdził się już jako pogromca wojownika Barshona i zdobywca jego Czaszkowego Hełmu. Tak jak w przypadku Barshona, Sandro zadbał o to, by okłamać Craga Hacka w kwestii prawowitego właściciela artefaktu, tj. wymyślił historię, jakoby Marzeth ukradł pożądany miecz z grobowca wielkiego bohatera, dopuszczając się profanacji. Barbarzyńca usłyszał później pogłoski przedstawiające upadłego rycerza w nieco innym świetle, jednak nie przekonały go do powątpiewania w kłamstwa Sandro. Po przedarciu się przez linie obronne Rycerzy Miecza Crag Hack zaatakował Marzetha w jego jaskini i zabił go w walce, uwalniając jego duszę z klątwy. Właścicielem miecza stał się w ten sposób Sandro.

Marzeth stacjonuje w południowo-zachodniej części podziemi w bagiennej jaskini, w której otoczony jest przez cztery siedliska: szkieletów, ożywieńców, zjaw i wampirów. Patroluje okolicę w promieniu 6 pól. Rozpoczyna grę z 18 500 punktami doświadczenia, armią 70 upiornych rycerzy (rycerzy śmierci) i 70 krzyżowców, umiejętnościami podstawowymi z 4 punktami do ataku, 5 punktami do obrony i po 3 punktami do mocy i wiedzy, z założonymi artefaktami Mieczem Rycerza Śmierci, Kajdanami Wojny i Zbroją ze Skamieniałego Drzewa, zaklęciami Błogosławieństwo, Ochrona przed Powietrzem, Ofiara, Oślepienie. Portretu użyczył mu Xarfax, zaś specjalizacji w wampirach - Vokial. Jego oficjalna biografia brzmi: Marzeth był kiedyś Rycerzem Miecza. Otrzymawszy w spadku przeklęty miecz, zaczął zamieniać się w Rycerza Śmierci. I tylko śmierć może go skutecznie wyleczyć.

Ciekawostki Edytuj

Cytaty poświęcone postaci Edytuj

  • Kolejnym przedmiotem, którego potrzebuję, jest miecz Rycerza Śmierci. Został skradziony z grobowca wielkiego bohatera przez Rycerza Śmierci imieniem Marzeth. Obawiam się, że odnalezienie go nie będzie łatwym zadaniem. Marzeth mieszka na mokradłach, zupełnie niepodobnych do skalistych pagórków, które wy, barbarzyńcy, tak bardzo lubicie. Co gorsza, ma on sojuszników, którzy będą go bronić. (Sandro o Marzethcie podczas drugiej rozmowy z Cragiem Hackiem; tekst wyświetlany 1. dnia po rozpoczęciu scenariusza Czarna owca)

Więcej w Fandom

Losowa wiki