Fandom

Moc i Magia

Magia

1730stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Magia to praktyki wpływania na ludzi, przedmioty, zdarzenia czy zjawiska fizyczne za pomocą środków paranormalnych lub okultystycznych, a więc zasadniczo nie poddających się weryfikacji za pomocą metody naukowej, kolidujących z podejściem racjonalistycznym. O ile jej istnienie w rzeczywistym świecie przez wielu poddawane jest w wątpliwość, to w światach Might and Magic jej obecność jest oczywista, niepodważalna i powszechnie znana.

W różnych odsłonach dotyczącyh serii Might and Magic prezentowano rozmaite kategorie, do jakich szufladkowano określone zaklęcia. Zasadniczo w świecie Enroth magię możemy podzielić na trzy kanony. Są nimi: magia żywiołów (ognia, powietrza, wody i ziemi), magia jaźni (ducha, ciała i umysłu) i magia światła i magię ciemności (przeciwstawne sobie). W Heroes of Might and Magic III: The Restoration of Erathia panował teoretyczny i oficjalny podział na szkoły czterech żywiołów: powietrza, wody, ognia i ziemi. Mniej oficjalny i bardziej praktyczny podział to zaklęcia służące do walki na polu bitewnym i na mapie przygody. W Heroes of Might and Magic IV pojawił się ścisły podział szkół magii, który przyporządkowywał czary do pięciu frakcji; w ten sposób podzielono magię na magię Życia, Śmierci, Ładu, Chaosu i Natury. Z kolei w Heroes of Might and Magic V zaklęcia przyporządkowano do: magii Światła, magii Mroku, magii Zniszczenia, magii Przywoływania oraz od magii Podróży.

Więcej w Fandom

Losowa wiki