MM6: Skradziona harfa

Skradziona harfa
Odzyskaj harfę z Dragoon Caverns.
{{{screen}}}
Zlecający Andrew Besper
Lokacje Castle Ironfist
Nagroda 5000 złota
10.000 pkt. doświadczenia
50 karma
Poprzednie {{{poprzednie}}}
Następne {{{następne}}}
Równorzędne {{{równorzędne}}}
Wyklucza {{{wykluczające}}}
Wykluczane przez {{{wykluczane}}}

Pośrednik handlowy Andrew Besper mieszkający koło przystani w Castle Ironfist zwróci się do drużyny gracza o pomoc w odzyskaniu skradzionej przez bandytów harfy. Zdradzi też, że ich siedziba znajduje się nieco na południe od miasta na morskim wybrzeżu. By dostać się do Dragoons' Caverns trzeba iść z Castle Ironfist na południe drogą. Po drodze można napotkać wyznawców Baa i jaszczuroludzi, którzy jednak nie powinni być zbyt wielkim problemem.

Po dotarciu do lokacji trzeba się będzie trochę namęczyć, bo nie jest już tak łatwo. Wewnątrz trzeba iść prosto, a potem skręcić w lewo głównym korytarzem. Na kolejnym rozwidleniu znowu w lewo (bo drugie drzwi nie dają się otworzyć), a następnie pierwsze drzwi w prawo. Po przejściu kawałka korytarza trzeba zejść po drewnianej rampie w dół do ośmiokątnym pokoiku bronionego przez bandytów. Potem wejść w południowe drzwi i iść korytarzem. Na rozwidleniu skręcić w lewo, a potem już cały czas przed siebie. Na końcu korytarza leży pomieszczenie (silnie bronione, a owszem!) z przełącznikiem, który umożliwi otwarcie zamkniętych dotychczas drzwi na drugim rozwidleniu. Teraz trzeba z powrotem tam dojść przyjmując identyczną trasę.

Po dotarciu na miejsce okaże się, że drzwi te są już otwarte. Należy przez nie przejść i kierować się przed siebie aż do windy. Potem trzeba zjechać na dół, pokonać strażników i iść dalej. Po drodze napotyka się strażników. Po skręcie korytarza w prawo trzeba przejść do pokoju położonego po lewej stronie za drzwiami, by wcisnąć przycisk. Następnie cały czas przed siebie aż do izby z mostkiem. Tam stacjonuje wielu bandytów. Po ich pokonaniu cały czas prosto. Na rozwidleniu należy pójść w lewo, następnie po schodach i przez wąziutką kładkę dojść do przycisku otwierającego kolejne drzwi. W sali z kładką jest bardzo wielu bandytów - szczęśliwie często z niej spadają. Teraz powrót do rozwidlenia.

Tym razem trzeba pójść na tym mini skrzyżowaniu na prawo. W pokoju za pierwszymi drzwiami jest spora grupka przeciwników. Następne drzwi są już otwarte (dzięki wciśnięciu przycisku) i należy przez nie dojść aż do kolejnej windy. Po zjechaniu na niższy poziom i pobiciu strażników windy pójść prosto i w trójkątnej sali skręcić w lewo. W tym momencie drużyna dociera do dużej sali wykładanej płytkami - od tej pory droga do harfy jest już prosta, bo nie ma rozwidleń. Prosta jest droga, natomiast dość trudne może okazać się pokonanie licznych strażników - szczególnie w ostatnim pomieszczeniu.

Gdy już się ich jednak pobije można przejść do stojących przy ścianie skrzyń. Jest ich sześć. Tylko, że istnieje mały problem. Pięć z nich teleportuje drużynę w jakieś miejsce kryjówki bandytów, a tylko jedna zawiera skarb. Jest to druga skrzynia od lewej strony. Po zabraniu harfy można wrócić do zleceniodawcy po drodze czyszcząc Dragoons' Caverns z dotychczasowych gospodarzy. Warto, bowiem w skrzyniach zgromadzili oni niemałe skarby. Nagroda, jaką wyznaczył za zwrot instrumentu Besper jest całkiem spora jak na początek rozgrywki - 5000 sztuk złota to wystarczająca kwota, by nabyć jakiś lepszy ekwipunek lub zaklęcia.