Fandom

Moc i Magia

Lord Lorne

1730stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Ajit4.jpg

Portret Lorda Lorne'a.

Lord Lorne - złodziej (wódz), człowiek, jeden z głównych antagonistów scenariusza "Rozstajne drogi" kampanii "Cena pokoju" w Heroes of Might and Magic IV należący do wrogiego gracza zielonego.

Opis Edytuj

Po Rozliczeniu objął przywództwo nad jedną z grup uchodźców i stał się razem z Gurtem i Joklutem Szczękołamem jednym z najpotężniejszych i najgroźniejszych tyranów nękających innych uchodźców. W odróżnieniu jednak od tych dwóch barbarzyńców zamiłowanych w bezmyślnyej żądzy niszczenia Lorne sprawował zbrodniarskie rządy w sposób wyrafinowany. Ogłosił się raczej bezpodstawnie lordem i czerpał wielkimi garściami ze swojego najlepszego atutu, którym były ogromne rezerwy złota. Dzięki opłaceniu szerokiej liczby sługusów zapewnił sobie dobrze strzeżone włości. Poza tym był człowiekiem ambitnym i bardzo zależało mu na zdobyciu jak największej władzy. Kiedy dowiedział się, że Gurt i Joklut zostali rozgromieni przez Emilię Nighthaven - przywódczynię antydyktatorskiego ruchu wyzwoleńczego wyzyskiwanych i gnębionych uchodźców - Lorne usiłował odeprzeć zagrożenie drogą dyplomatyczną. Kazał swemu emisariuszowi przynieść Emilii 1000 sztuk złota i sprezentować jej ofertę składania przez niego corocznej daniny w wysokości 10 000 złotych monet aż do końca życia Emilii w zamian za pozostawienie go w spokoju. Jednak jedyne, co osiągnął, to oburzenie Emilii, która uważała, że została potraktowana przez niego jak urzędnik wahający się przed naruszeniem prawa. Przyjęła złoto od posłańca, gdyż nie chciała, by Lorne stracił go za niewypełnienie misji, przy czym wiedziała, że przynajmniej Lorne nie wykorzysta tej sumy przeciwko niej. Po przypuszczeniu szturmu na miasto stołeczne ziem Lorne'a Emilia pokonała go jako ostatniego watażkę w regionie zagrażającego bezpiecznemu bytowi uchodźców. Lorne został najprawdopodobniej uwięziony.

Rozpoczyna grę z 10. poziomem doświadczenia, umiejętnościami Ukrywanie się (poziom podstawowy), Walka, Szlachectwo, Zarządzanie (poziomy zaawansowane), Łucznictwo (poziom ekspercki), artefaktem Czarny Łuk Nomada, 4-punktową premią do obrażeń i takąż premią do szybkości, armią złożoną z 16 rozbójników. Portretu użyczył mu bohater Ajit. Startuje z azylu położonego na północno-wschodnim krańcu mapy.

Cytaty o lordzie Lorne'em Edytuj

  • "(...) pewno chcesz wiedzieć wszystko o tym bandycie w szatach lorda, Lornem. Od jakiegoś tygodnia go obserwuję".
    Lord Lorne był jednym z tak zwanych baronów, którzy nękali ten rejon. Nikt nie wierzył, że naprawdę jest szlachetnie urodzony, ale i tak stanowił zagrożenie dla moich ludzi.
    "Czego się dowiedziałeś?" -zapytałam, usiłując nie pokazać po sobie, że to jedyne bliższe informacje jakie o nim miałam.
    "Dobrze strzeże swoich włości, ale jego prawdziwą siłą jest bogactwo. Kieszenie ma ciężkie od złota".
    "Czy to wszystko?"
    "Wszystko, co się liczy. Złotem jest w stanie wiele zdziałać i nie żałuje go. Nie jest tajemnicą, że ma ambicje. Nie zamierza dzielić się władzą na tej ziemi z nikim innym"
    . [dialog Tharja z Emilią; tekst pojawiający się 7. dnia od rozpoczęcia scenariusza]
  • "A więc dobrze" - mężczyzna wstał i wskazał na sakiewkę ze złotem. To dla ciebie. Jestem sługą Lorda Lorne'a, który oferuje ci układ, aby nasze wojska zaprzestały wzajemnej agresji".
    Podrzuciłam sakiewkę w ręku i powiedziałam: "Chce mnie przekupić?"
    "Nazwij to jak chcesz, ale jeśli dojdziemy do jakiegoś porozumienia, mój pan każdego roku zapłaci ci dziesięć razy więcej, tak długo, jak będziesz żyła. To o wiele lepsze rozwiązanie od wystawiania na szwank swojego życia i majątku w bitwie, czyż nie?"
    Nie mogłam w to uwierzyć. Lord Lorne próbował dać mi łapówkę, jakbym była jakimś urzędnikiem uparcie wzbraniającym się przed złamaniem prawa.
    Rzuciłam złoto z powrotem posłańcowi.
    "Zabierz to z powrotem do Lorne'a i powiedz mu, że nie jestem zainteresowana. Nie zaprzyjaźnię się z zabójcą!"
    Posłaniec najwidoczniej zrozumiał, ze nie było tu już mowy o dyskusji. Wręczył mi złoto z powrotem i powiedział: "Zatrzymaj to. Jeśli zabiorę je z powrotem, Lord Lorne pomyśli, że nie wypełniłem swojej misji i każe mnie stracić. Przekażę mu twoją wiadomość".
    Kiedy Lorne zrozumiałby, że nie może mnie kupić, z pewnością użyłby tej małej fortunki, aby mnie zniszczyć. Cóż, wolę być przygotowana.
    [dialog posłańca Lorne'a z Emilią; tekst pojawiający się przy przejeżdżaniu przez seledynową bramę na północ od twierdzy Gurta]

Więcej w Fandom

Losowa wiki