Fandom

Moc i Magia

Las Tulareański (kraina MM7)

1730stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Las Tulareański (ang. Tularean Forest) to położona na wschodnim wybrzeżu Antagarichu kraina elfów należąca do królestwa AvLee, którą można odwiedzić w grze Might and Magic VII: For Blood and Honor. Mapa resetuje się co dwa lata.

Geografia Lasu TulareańskiegoEdytuj

Las Tulareański leży nad morzem. Jest to wschodnia prowincja wielkiego państwa elfów, obejmującego całą północ kontynentu królestwa AvLee. Chociaż położona przy granicy jest w istocie sercem tego kraju, ponieważ właśnie na terenie Lasu Tulareańskiego znajduje się miasto Pierpont pełniące rolę jego stolicy. To właśnie w nim, w wielkim zamku Navan rezyduje król elfów - Eldrich Parson. Samo miasto zajmuje znaczną część obszaru, jaki drużyna gracza może odwiedzić w Might and Magic VII: For Blood and Honor. Pierpont leży w niewielkiej kotlinie od południa, zachodu i północy osłoniętej przez łańcuch wzgórz, a od wschodu ograniczanej przez morze. Położenie to jest bardzo dogodne, ponieważ zapewnia dobre walory obronne w razie najazdu oraz dostęp do transportu morskiego. Nad brzegiem morskim wiedzie droga, która na północ od miasta rozwidla się: ta kierująca się na zachód prowadzi do Deyji, a druga do dalszych części królestwa elfów.

Północna część krainy to w istocie las położony na pagórkowatym terenie, z kolei miasto leży na obszarze podmokłym, skutkiem czego Pierpont ma charakterystyczną architekturę - domy zbudowane są na dużych drewnianych platformach stojących na palach. W północno-zachodniej części krainy znajduje się sporych rozmiarów jezioro. Na północ od niego w dużym porośniętym trawą pagórku ukryte jest wejście do Jaskiń Tulareańskich. Niedaleko wysokiego, klifowego brzegu leżą dwie duże wyspy połączone ze sobą bardzo długim mostem arkadowym posiadającym na obu końcach umocniony przyczółek. W jednym z nich znajduje się tajemnicze Laboratorium Clankera. Na południowej wysepce wśród licznych drzewców żyje Najstarsze Drzewo.

MieszkańcyEdytuj

W Lesie Tulareańskim mieszkają niemal tylko i wyłącznie elfowie. Większa ich część żyje w zbudowanych na platformach drewnianych domach porośniętych bluszczem. Część mieszka pod miastem w białych namiotach. Miejscowi dość przychylnie odnoszą się do drużyny: wielu z nich chętnie do niej dołączy. Sporo jest także nauczycieli różnych umiejętności i to zarówno eksperci i mistrzowie jak i najbieglejsi w swojej sztuce arcymistrzowie. Na wypadek najazdu okolica jest dobrze pilnowana przez elfickich wojowników, którzy trzymają straż w wartowni na północ od miasta.

RoślinnośćEdytuj

Cały obszar lasu porośnięty jest najróżnorodniejszymi gatunkami drzew liściastych, w tym także owocowych. Czasami, gdy czyjaś działalność wywoła gniew lasu drzewa się budzą i atakują Chodzących (tym terminem określają ludzi, elfów, krasnoludy itd.). Tereny w okolicach miasta pełne są różnorodnych ziół i grzybów, z których można zrobić cenne eliksiry.

LokacjeEdytuj

W tej krainie znajduje się kilka lokacji:

Występujące stworzeniaEdytuj

Las Tulareański jest sercem elfickiego królestwa, dlatego jest bezpieczną krainą. W istocie nie ma tu zbyt wielu potworów. Żyją na tym terenie jedynie:

Elfowie pełnią funkcję strażników w mieście Pierpont i okolicach, natomiast agresywna postawa drzewców jest wywołana działalnością ludzi, którzy skradli Serce Kniei.

PodróżeEdytuj

Ponieważ leżące w Lesie Tulareańskim miasto Pierpont pełni funkcję stolicy AvLee kraina ta jest ważnym węzłem komunikacyjnym.

LądoweEdytuj

PieszeEdytuj

Piechotą można się udać do:

KonneEdytuj

W mieście Pierpont, nieopodal drogi wiodącej na południe do Harmondale działa stajnia Rumaki Hu, której powozy kursują do:

  • Harmondale → 75 sztuk złota (2 dni), kursy we wtorek i sobotę
  • AvLee → 75 sztuk złota (3 dni), kursy w poniedziałek, środę i piątek
  • Deyja → 75 sztuk złota (2 dni), kursy we wtorek, piątek i niedzielę

MorskieEdytuj

Z Lasu Tulareańskiego można także popłynąć statkiem Duch Morza kapitana Hasley'a do:

Zobacz teżEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki