Kusznik (H5)

Kusznik
Kusznik (H5).png
Frakcja 24px
Cena 80 złota
Poziom II
Atak 5
Obrona 4
Obrażenia 2-8
Punkty życia 10
Prędkość 4
Inicjatywa 8
Strzały 10
Mana -
Morale 0
Szczęście 0
Zasięg Długi
Przyrost 12
Wielkość Mała
Portret Kusznik (H5) portret.png

Kusznik – ulepszona jednostka pochodząca z frakcji Przystań. Kusznicy są ulepszonymi wersjami łuczników. W przeciwieństwie do nieulepszonych jednostek nie potrafią strzelać zaporowo, aczkolwiek są w 100% celni, niezależnie od dystansu od celu. Mają więcej punktów ataku, obrony i zadawanych obrażeń od nich, lecz mają mniejszą inicjatywę. Stanowią wybór między drugim ulepszeniem łuczników - strzelcami wyborowymi, posiadającymi umiejętności w walce na krótkie dystanse. Nie są stworzeni do walki wręcz, z racji tego, iż w pełni radzą sobie w walkach na dystans, chyba że są do tego zmuszeni - np. zablokowani przez stworzenia. Można ich nająć w wieży strzelców wyborowych - budynku Przystani, który można wybudować w owym mieście tejże frakcji. Na mapie mogą dołączyć neutralne istoty, za odpowiednią cenę, ewentualnie za darmo. Tych najemników można spotkać w Heroes of Might and Magic V.

OpisEdytuj

Kusznicy wspierają piechotę ostrzeliwując wroga deszczem strzał. Kiedy już zużyją swoją amunicję, przystąpią do walki wręcz. Ich skomplikowane kusze mają zasięg dwukrotnie większy niż zwykłe łuki.

TaktykaEdytuj

Najlepiej jest ich wystawić jak najdalej od przeciwników. Pełna skuteczność w dystansowych atakach ułatwi im zadanie. Wystarczy cały czas zasypywać gradem bełtów antagonistów i bezpiecznie trzymać się z tyłu. Można wystawić obok nich jakichś obrońców, by pomogli w potrzebie, lecz przy walkach ze słabymi stworzeniami nie jest to konieczne. Gwardziści mogą eliminować kontrataki wroga, gdy ten znajdzie się niebezpiecznie blisko kuszników. Dzięki temu owe istoty mogą bezkarnie zaatakować cel.

Warto zaopatrzyć się w wóz z amunicją, by móc strzelać przez cały czas. Każdy kusznik posiada 10 bełtów w swoich kołczanach, a jest to wynik gorszy niż w przypadku strzelców wyborowych, przez co tamta machina staje się niemalże priorytetem przy dłuższych walkach.

CechyEdytuj

Strzelec Stworzenie może zadawać obrażenia na odległość. Jeśli dystans jest większy niż połowa pola walki, liczba zadawanych ran zostaje zmniejszona 50%. Strzelec nie może zaatakować na odległość, jeśli zostanie zablokowany przez wrogi oddział. Jeśli w armii nie ma Wozu z Amunicją, liczba strzałów jest ograniczona do zapasów własnej amunicji.
Pełna skuteczność w walce z dystansu Strzelec zadaje pełne obrażenia, nawet strzelając w cel znajdujący się dalej niż za połową pola bitwy.
Żywe Stworzenie To stworzenie jest żywe, może zatem zostać wskrzeszone.