FANDOM

Kurl - król-mag, jeden z przywódców Bracaduun podczas wojny z Tarnumem.

Kurl stanął po stronie czarowników, ale nie był jednym z nich. W rzeczywistości był jednym z potomków Jarga Zdobywcy, który założył ongiś I Imperium Barbarzyńców. Odrzucił jednak swoje dziedzictwo i przeszedł długą i żmudną drogę, by zostać czarodziejem. Stał się najzacieklejszym wrogiem barbarzyńców i ich kultury. To właśnie on uprowadził ostatnich czterech pozostałych przy życiu bardów i postawił Tarnumowi ultimatum, że jeśli nie rozwiąże swych oddziałów w ciągu trzech miesięcy to wszyscy jeńcy zginą.

Kurl złamał jednak te ustalenia i już po trzech tygodniach kazał zamordować najstarszego z bardów. Wywołało to wściekłość Tarnuma, który z jeszcze większym zapałem kontynuował próby odbicia więźniów. Po pewnym czasie udało mu się sforsować zabezpieczenia, jakich użył Kurl do obrony swej Fortecy i doszło do bitwy, w której wojska barbarzyńców odniosły zwycięstwo. Wydarzenia te opisane są w trzeciej misji kampanii Heroes Chronicles: Warlords of the Wasteland pt. Ultimatum.

Nie są znane późniejsze losy Kurla, pewne jest jednak to, że nie został po upadku swej Fortecy zamordowany z rozkazu Tarnuma - król oszczędził go z litości i pogardy dla jego tchórzostwa, bowiem gdy barbarzyńca wpadł do jego komnaty, ten miast walczyć od razu się poddał. Pod koniec tej kampanii w misji pt. Steelhorn Kurl na powrót pojawia się na polu bitwy, by bronić zagrożonej stolicy. Jego wysiłki idą jednak na marne, ponieważ barbarzyńcom udało się zająć Steelhorn, co w efekcie doprowadziło do upadku Bracaduun. Nie wiadomo nic więcej na temat losów Kurla, ale można podejrzewać, że tym razem król Tarnum nie był już tak łaskawy.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki