Fandom

Moc i Magia

Kunyak

1730stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Kunyak - barbarzyńca, bohater, główny protagonista scenariuszy "Kielich gromu" i "Krzyk wolności" w Heroes of Might and Magic V: Dzikie Hordy.

Żył w czasach, gdy orkowie byli zapędzani do niewolniczej pracy przez rycerzy z Imperium Sokoła. W kamieniołomie, gdzie zmuszano do ciężkiej pracy goblinów, zgromadził wokół siebie konspiracyjne koło zwolenników walki wyzwoleńczej. Razem z nimi zabił nadzorców i wyruszył w podróż w celu założenia państwa orkijskiego. Po osiedleniu się na jednej z wysep podbił dwa miasta czarodziejów i rozprawił się z ekspedycją karną Imperium Sokoła. Jego bliskim współpracownikiem i doradcą był gobliński szaman Batu, który podsunął mu pomysł odnalezienia artefaktu zwanego Kielichem gromu. Po jego odnalezieniu zmiótł z powierzchni ziemi wojska Imperium Sokoła, które nie ustawały w pościgach za swoimi byłymi niewolnikami. W pamięci swoich rodaków pozostał jako wielki wódz, który wyzwolił orków spod jarzma ludzkiej przemocy. Relikwia zwana Laską Kunyaka została podarowana Gotaiowi i Kujin przez Zehira w mieście Shabidiya.

Portretu użyczył mu bohater Gorshak. Gracz może sterowac Kunyakiem jako bohaterem w scenariuszach "Kielich gromu" i "Krzyk wolności".

Więcej w Fandom

Losowa wiki