Fandom

Moc i Magia

Kult Baa

1730stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Kult Baa to nazwa bałwochwalczej religii, zasianej na Enroth oraz Antagarichu przez przywódcę inwazji Kreegan na planetę Enroth - Xenofexa.

Kult Baa na EnrothEdytuj

Wyznawcy Baa są przez kapłanów mamieni obietnicami szczęścia i oświecenia, podczas, gdy w rzeczywistości chodzi tylko o przejęcie władzy na całej planecie. Kult zyskuje rzesze wiernych w całym kraju, w wielu miejscach pojawiają się świątynie Baa. Główna siedziba kultu Baa znajduje się na Wyspie Pustelnika, a inne ważne w Kriegspire oraz Castle Ironfist. Najwyższa Świątynia Baa na Wyspie Pustelnika połączona jest teleportem z kanałami Free Haven, stąd w kanałach natknąć się można na kapłanów kultu.

Wraz ze zniszczeniem Ula przez drużynę poszukiwaczy przygód w grze Might and Magic VI: The Mandate of Heaven kult Baa osłabł pozbawiony wsparcia Kreegan. Prawdopodobnie został rozwiązany, lub w najlepszym wypadku ostatecznie zniszczony przez króla Rolanda po jego powrocie do kraju.

Kult Baa na AntagarichuEdytuj

Na Antagarichu wyznawcy Baa nigdy nie zdobyli takiej pozycji, jak na Enroth, ale mimo to odgrywali dość ważną rolę. Główna świątynia kontynentu stała w AvLee. Religia praktycznie upadła, gdynajwyższy kapłan został zabity przez lordów Harmondale na polecenie Bartłomieja Hume'a. Od tej pory na Antagarichu zostało tylko wspomnienie po tym kulcie.

Więcej w Fandom

Losowa wiki