Fandom

Moc i Magia

Kościół Słońca

1730stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Kościół Słońca - jedna z religii rozpowszechnionych niegdyś na planecie Enroth, w XI wieku po Ciszy pozostała już niemal tylko (pod nazwą Świątyni Słońca) na kontynencie Jadame. Religia wyznawana w Bracadzie i Erathii wywodzi się w prostej linii właśnie od Kościoła Słońca.

HistoriaEdytuj

Prawdopodobnie wiara ta powstała na Karigorze, podobnie zresztą jak Kościół Księżyca i nieistniejący już Kościół Gwiazd. Dzieje powstania Kościoła są jednak okryte tajemnicą i można na ich temat jedynie spekulować. Pierwsze wzmianki na temat tej wiary pochodzą z lat 870-881 po Ciszy, gdy to przywódcą był Taledon X. Nieomal całe dzieje tej wiary wiążą się z nieustająca walką z Kościołem Księżyca. W latach 1073-1083 trwała na Karigorze wielka Wojna Gołębicy i Kruka. Wywołała ona tak wielki spustoszenie w szeregach wyznawców obu religii, że zostały one na terenie Karigoru rozwiązane. Kościół Słońca przetrwał jednak na Jadame i częściowo również na Antagarichu.

Na Jadame doszło w 1075 roku do wielkiej bitwy pod Shadowspire, gdzie Kościół Słońca stoczył bitwę z Gildią Nekromantów. Zakończyła się ona śmiercią przywódców Patriarchy Świątyni, ale także przywódcy nekromantów - Zacharii.

OrganizacjaEdytuj

W dawnych czasach przywódca i zwierzchnik nosił tytuł Wysoki Boski Kapłan i Wysoki Święty Przewodnik Kościoła Słońca. W latach swojej świetności owi arcykapłani sprawowali nie tylko władzę świecką, ale i religijną na terenach Karigoru.

Więcej w Fandom

Losowa wiki