Fandom

Moc i Magia

Khazandar

1730stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Khazandar (zwany też Wielkim Kowalem) to potężny kowal, który przeszedł do legendy z powodu swych niezwykłych umiejętności. Był jedyną osobą, która była w stanie wykonać Ostrze Armagedonu.

Działalność przed wojną Ostrza ArmagedonuEdytuj

Khazandar był niegdyś dość potężnym magiem-alchemikiem, lecz nigdy nie ukończył swych magicznych studiów. Został wypędzony z Bracady, gdyż sprzeniewierzył się zasadom moralnym obowiązującym przy doborze klientów. Wkrótce potem zamieszkał w Tarach's Cove na wybrzeżu, gdzie doskonalił się w profesji kowala. Założył cech niedaleko Galen, mając za pomocnika młodego czeladnika który nie był świadomy jego potęgi. Najbardziej znanymi dziełami Khazandara tego okresu były: potężny miecz dla lorda Haarta i młot bojowy dla wysokiego kapłana świątyni Baa w AvLee.

Wojna Ostrza ArmagedonuEdytuj

W chwili swojej śmierci Xenofex ukazał się swojemu słudze i następcy - Lucyferowi Kreeganowi i nakazał mu zniszczyć świat za pomocą Ostrza Armagedonu. Pokazał mu jak znaleźć artefakty składowe do utworzenia tego miecza. Ukazał mu też kto może jako jedyny tę broń wykuć. Lucyfer wysłał swego sługę Xerona na poszukiwania trzech artefaktów, które razem miały dać Ostrze. Gdy dokonał on tego miał za zadanie odnaleźć Wielkiego Kowala. Przywódcy Wrót Żywiołów ukryli go jednak w podziemnych tunelach pod Erathią, jakie pozostały po niedawnej inwazji sił Nighonu. Doradca Xerona - Sędzia Sleen dowiedział się jednak o miejscu jego pobytu i siły Eeofolu pokonały armie żywiołaków. Xeron zapłacił Khazandarowi za wykucie Ostrza sumę 30 000 sztuk złota i obiecał, że Wielki Kowal przeżyje. Nie dotrzymał jednak obietnicy, za co Khazandar zapłacił straszliwymi torturami i śmiercią. Po wykuciu Ostrza został powieszony na krzyżu na przedpolu miasta Jagos w centralnej części Eeofolu. Nawet po śmierci jego ciało otaczała przedziwna poświata. Jego sługa uniknął straszliwego losu i dołączył do armii Gelu, który zdobył to miasto podczas swojego ataku na krainę diabłów..

Więcej w Fandom

Losowa wiki