Fandom

Moc i Magia

Kamienne portale

1730stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Kamienne portale to tajemnicze struktury istniejące na Wyspach Krwawego Sztyletu, służące do przemieszczania się pomiędzy poszczególnymi wyspami. Wyglądają one jak osadzone w ziemi kwadratowe kamienne płyty z krótkimi filarami w każdym rogu. Ozdobione są motywami węża i czaszki. Fredrick Talimere, który przeprowadzał nad nimi badania twierdzi, że są one dziełem zaginionej i wymarłej już kultury, która zamieszkiwała te obszary przed jaszczuroludźmi, i że do ich budowy użyto magii.

W momencie rozpoczęcia akcji gry Might and Magic VIII: Day of the Destroyer spośród siedmiu istniejących struktur działają tylko dwie (ta przed siedzibą naczelnika wioski - Brekisha i druga tuż za wioską) - przez lata pozostałe zostały zapomniane i nikt nie wiedział jak ich używać. Jednak zniszczenie mostów łączących wyspy z Jadame przez kataklizm spowodowany pojawieniem się Escatona sprawiło, że zerwane zostało połączenie łączące przystań Kroplą Krwi. W tej chwili jedyną drogą dotarcia do statku i uwolnienia jaszczuroludzi uwięzionych z dala od wioski stają się właśnie kamienne portale. Ich ponowne uruchomienie to cel tego zadania, zleconego przez naczelnika Jednego Kła.

Z notatek kleryka Talimere wynika, że aby ponownie uruchomić portale należy użyć zaklętych kamieni onyksu. Sam Talimere jest posiadaczem jednego z nich, drugi ma Brekish Jeden Kieł.

Więcej w Fandom

Losowa wiki