FANDOM

Kamienne portale to tajemnicze struktury istniejące na Wyspach Krwawego Sztyletu, służące do przemieszczania się pomiędzy poszczególnymi wyspami. Wyglądają one jak osadzone w ziemi kwadratowe kamienne płyty z krótkimi filarami w każdym rogu. Ozdobione są motywami węża i czaszki. Fredrick Talimere, który przeprowadzał nad nimi badania twierdzi, że są one dziełem zaginionej i wymarłej już kultury, która zamieszkiwała te obszary przed jaszczuroludźmi, i że do ich budowy użyto magii.

W momencie rozpoczęcia akcji gry Might and Magic VIII: Day of the Destroyer spośród siedmiu istniejących struktur działają tylko dwie (ta przed siedzibą naczelnika wioski - Brekisha i druga tuż za wioską) - przez lata pozostałe zostały zapomniane i nikt nie wiedział jak ich używać. Jednak zniszczenie mostów łączących wyspy z Jadame przez kataklizm spowodowany pojawieniem się Escatona sprawiło, że zerwane zostało połączenie łączące przystań Kroplą Krwi. W tej chwili jedyną drogą dotarcia do statku i uwolnienia jaszczuroludzi uwięzionych z dala od wioski stają się właśnie kamienne portale. Ich ponowne uruchomienie to cel tego zadania, zleconego przez naczelnika Jednego Kła.

Z notatek kleryka Talimere wynika, że aby ponownie uruchomić portale należy użyć zaklętych kamieni onyksu. Sam Talimere jest posiadaczem jednego z nich, drugi ma Brekish Jeden Kieł.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki