Fandom

Moc i Magia

Kalibarr

1730stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarz1 Share

Kalibarr – nekromanta, bohater kampanijny, główny antagonista kampanii "Półmartwy" (Heroes of Might and Magic IV).

Służył niszczycielskiemu bóstwu śmierci. Jego uczniem był bardzo silnie związany z nim Gauldoth, któego uratował z rąk wampira. Po Rozliczeniu utracili ze sobą kontakty. W tym czasie Gauldoth zaczął rozbudowywac niemarłe królestwo Nekross. Wyruszył na poszukiwania swego mistrza i odnalazł go w innym wymiarze, a po przyprowadzeniu do Nekross mianował go jego królem. Kalibarr przez cały czas sprawiał wrażenie odciętego od rzeczywistości i bardzo zamkniętego w sobie. Wydał rozkaz Gauldothowi, aby ten odszukał pięc punktów mocy, które przywróciłyby mu dawną magiczną siłę. Wkrótce potem zażądał od niego zabranie wampirowi imieniem Malvich Laski z Martwego Drzewa. Ponieważ Malvich był potężnym i wiernym sojusznikiem Necross, Gauldoth zaczął wątpic w motywy działań mistrza, tym bardziej, gdy dowiedział się o tajemniczym znikaniu z jego inicjatywy dzieci poddanych (jak się później okazało Kalibarr składał je w ofierze bóstwu). Po osiągnięciu powyższych celów, Gauldoth poszedł za śladem mistrza, który przeniósł się do wymiaru śmierci. Rozmawiał on ze swoim panem o planach ponownego, tym razem definitywnego, zniszczenia całego świata. Kalibarr próbował dogonic Gauldotha, a gdy się to nie udało - wynajął demonicznego więźnia Suraze'a, ten jednak przeszedł na stronę byłego ucznia. W rezultacie Kalibarr został zdetronizowany i zabity przez swojego protegowanego.

Jako bohater pojawia się w misji drugiej (w podziemnym więzieniu) i misji ostatniej (jako wrogi gracz sterowany przez komputer). 

Więcej w Fandom

Losowa wiki