Fandom

Moc i Magia

Horncrest

1730stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Horncrest (ang. horn - róg, crest - szczyt; Szczyt Rogu) – miasto typu Przystań pojawiające się zawsze na południowo-zachodnim krańcu mapy w scenariuszach "Negocjacje" (kampania "Dylemat Freydy"), "Laszlo" (kampania "Bunt Wulfstana") i "Koniec" (kampania "Zadanie Ylaya'i") w Heroes of Might and Magic V: Kuźnia Przeznaczenia, z kolei w scenariuszu "Duncan" w "Dylemacie Freydy" znajduje się na północy mapy.

Opis Edytuj

Stanowiło stolicę Księstwa Jelenia podlegającego Imperium Gryfów. Na wchód od niego znajdowało się miasto stanowiące również jego część, z kolei na północ od niego znajdował się garnizon graniczny krasnoludzkiego państwa Grimheim, a za garnizonem miał swoją siedzibę strażnik graniczny Wulfstan z siedzibą w fortecy Tor Hrall. Między władcą księstwa - księciem Duncanem - a Wulfstanem wywiązała się z czasem szczera, braterska przyjaźń, która sprawiła, że Wulfstan począł inaczej postrzegać rasę ludzką, co z kolei wzbudzało niezadowolenie wśród wielu krasnoludzkich szlachciców (np. Rolfa, ambitnego i grubiańskiego brata Wulfstana). Kiedy w Imperium Gryfów na tronie zasiadła królowa Izabela, wdowa po zabitym przez demonicznego lorda Agraela królu Nikolaju, wielu arystokratów (m.in. lord Caldwell i arcybiskup Randall) nie uwierzyło w to, iż została wybrana na mocy ustnego testamentu umierającego króla, o czym mógł poświadczyć będący jedynym (prócz Izabeli) świadkiem tej ostatniej woli. Uznali oni, że prawowitym następcą tronu jest kuzyn zmarłego bezdzietnie Nikolaja - niepełnoletni książę Andrei - z którego to powodu wystąpili zbrojnie przeciwko Izabeli. Przywódcą tej strony konfliktu został sam Duncan, który uczynił z Horncrest centrum dowodzenia antykrólewskiej strony konfliktu w owej wojnie domowej.

Rebelia Duncana, mimo sporych szans na powodzenie, zaczęła się załamywać z powodu wybitnego talentu strategicznego głównodowodzącej sił Imperium - Freydy. Doprowadziła ona do śmierci liderów powstania - Caldwella i Randalla - zniszczyła bazy obronne powstańców, po czym przystąpiła do szturmu na Horncrest. Mimo, że była ona dobrze strzeżona, a żołnierze Duncana prowadzili wiele działań z taktyki wojny podjazdowej takich jak kradzież kopalni należących do oddziałów Freydy, stolica księstwa została zajęta. Pod jej murami odbyło się przesłuchanie "na gorąco" Duncana, które poprowadzili Freyda i jej nadgorliwi adiutanci - Laszlo i Alaryk. To właśnie wtedy Freyda po raz pierwszy go spotkała doznając nie najlepszego wrażenia z powodu jego aroganckiego charakteru. Książę przyznał się bez żadnej presji, że umieścił księcia Andreja w Tor Hrall, po czym - wbrew opowiadającemu się za karą śmierci Laszlo - zapadła decyzja o uwięzieniu przywódcy buntu w areszcie niedaleko portowego miasta Gustav's Bend. Horncrest poniosło znaczne szkody na skutek używania przez najeźdźców machin oblężniczych (podczas przesłuchania Duncana płonęło), lecz szybko je odbudowano i uczyniono bazę Imperium Gryfów, w której Freyda miała zamiar korzystać w celu zebrania odpowiedniej liczby zasobów i wojsk - potrzebowała ich na myto zaproponowane przez strażników granic krasnoludzkiego państwa. Miasto położone na jego ziemiach również zostało przejęte i przemienione w bazę Imperium. Podczas gdy Freyda negocjowała z Wulfstanem o wydanie księcia Andreja, Laszlo wypowiedział jej posłuszeństwo: zajął Horncrest i zaatakował garnizon, wywołując wojnę Imperium z Grimheim. Wydarzenie to tak oburzyło Freydę, iż ta przeszła na stronę rebeliantów i uciekła z Grimheim, po czym uwolniła Duncana i umożliwiła mu przeprawienie się na ziemie krasnoludów. W ten sposób książę mógł połączyć siły z Wulfstanem i z Tor Hrall poprowadzić ofensywę na Horncrest: razem z nim pokonał Laszlo i jego siły oraz odbił stolicę księstwa.

Zdając sobie sprawę, że Horncrest wciąż może stanowić zapalnik buntu, fałszywa Izabela rozpoczęła kolejne oblężenie tego miasta, tym razem podwajając liczbę żołnierzy nacierających na ową stolicę. Dowództwo defensywy sprawowali Duncan i Wulfstan. Podczas okupacji wydawało się, że armia fanatyków czerwonego Imperium Gryfów odniesie zwycięstwo, jednak ku zaskoczeniu obu stron szala zwycięstwa przechyliła się na stronę rebeliantów dopiero wtedy, kiedy znienacka z podziemi uderzyły na fanatyków oddziały mrocznych elfów pod wodzą Ylayi - kapłanki bogini Malassy. Przyprowadziła ona ze sobą prawdziwą królową Izabelę, której brak powiązań z fałszywą królową potwierdziła również przybyła niespodziewanie Freyda. Wszyscy bohaterowie połączyli wówczas siły, czyniąc z Horncrest bazę wypadową na Tor Hrall, gdzie ustawił swoje wojska król Grimheim - Tolghar, sojusznik czerwonej Izabeli. W ciągu dwóch miesięcy bohaterowie dokonali najazdu na Tor Hrall, odbijając je i zabijając w boju Tolghara. W tym miejscu kończy się rola Horncrest w fabule H5 - w dodatku Heroes of Might and Magic V: Dzikie Hordy nie jest wspominane ani słowem.

W scenariuszu "Duncan" kampanii "Dylemat Freydy" w Horncrest stacjonuje Duncan, którego pokonanie to jeden z głównych warunków zwycięstwa w owej misji. W scenariuszu "Negocjacje" zostaje ono bezkrwawo (tj. wojska, które tam stacjonowały, przechodzą na jego stronę, a nie walczą) przejęte, zaś jeżeli wcześniej gracz kazał wysłać doń karawanę, zostanie ona zaatakowana przez siły tego krwawego generała. W scenariuszu "Laszlo" podbicie Horncrest to również jeden z głównych warunków zwycięstwa, zaś w scenariuszu "Koniec" jest nim do czasu, aż ów cel zostanie zrealizowany - wówczas przed graczem staje następne wyzwanie. W owym scenariuszu na mapie przygody Horncrest jest otoczone przez masę jednostek czerwonego Imperium i katapulty, ale wszystkie one znikają po tym, gdy dowódca wojsk oblężniczych zostaje pokonany przez gracza.

Więcej w Fandom

Losowa wiki