Fandom

Moc i Magia

Hardac

1730stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Hardac to barbarzyński wojownik, jeden z oficerów Tarnuma podczas jego wojny z Bracaduun.

Przed powstaniem Hardac służył w armiach królów-magów, ale na wieść o jego wybuchu natychmiast dołączył do barbarzyńców. On i Tarnum poznali się już podczas pierwszych działań armii barbarzyńców przeciwko Rabakowi. Hardac jako weteran nie wiedział nic o Wielkim Jargu, co zasmuciło wielce wodza. Mimo to Tarnum mianował go jednym ze swoich dowódców. Był nieco od niego starszy. Podczas jednej z bitew przeciwko siłom Bracaduun Hardac został ciężko ranny i przeżył tylko dzięki pomocy króla. Podczas narad rewanżował mu się znakomitymi pomysłami taktycznymi, dzięki którym udawało się pokonywać coraz to nowe oddziały królów-magów. Od tej pory stał się jego przyjacielem i najwierniejszym oficerem.

Podczas ciężkiej przeprawy przez Blanki w jednej z pułapek, jakie siły Tarnuma zastawiły na wojska Bracaduun zginął młody syn Hardaka - Tordac. W wyniku wywołanej przez magów lawiny siły barbarzyńców zostały rozdzielone, ale Hardac znalazł się w przedniej straży wraz ze swoim wodzem. Być może to właśnie on doradził Tarnumowi, by znalazłszy się na ziemiach magów przedzierać się w kierunku krainy zamieszkałej przez potomków Jarga.

Podczas próby przebicia się na te tereny doszło do pierwszych niesnasek między Tarnumem, a jego najlepszym generałem. Ustanowiony kapitanem w miejsce Tordaka ogr Bloodclub zmasakrował barbarzyńską wioskę za ukrywanie czarowników. Oficerowie zażądali surowego ukarania niesfornego dowódcy, ale Tarnum poprzestał na słownym upomnieniu. Później rzeczony Bloodclub zginął w tajemniczych okolicznościach prawdopodobnie zamordowany na rozkaz jednego z generałów.

Podczas brutalnej pacyfikacji obszaru zamieszkiwanego przez barbarzyńców, którzy z obawy przed Bracaduun odmówili przyłączenia się do Tarnuma tylko Hardac stał nieustannie po stronie władcy wykonując wszystkie jego rozkazy. W końcu jednak i on uznał, że należy zaprzestać rzezi pobratymców. Król udał, że przemyśli tę propozycję i decyzję podejmie podczas uczty, którą planował wyprawić. Okazała się ona ostatnią dla wszystkich oficerów Tarnuma - porcje przygotowane dla dowódców były zatrute i wszyscy zginęli. Miało to miejsce bezpośrednio przed ostatnią fazą kampanii - uderzeniem na stolicę Cesarstwa - Steelhorn.

W Heroes Chronicles: Conquest of the Underworld Tarnum śni o swoim byłym oficerze. Dopiero wtedy pojął, że Hardac chciał jak najlepiej dla swojego ludu. Ostrzegał go przed konsekwencjami postępowań Tarnuma. W końcu dotarło do niego, że zabił swojego najlepszego przyjaciela.

Więcej w Fandom

Losowa wiki