Fandom

Moc i Magia

Harcownik

1730stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Harcownik
Harcownik.png
Frakcja 24px
Cena 65 złota
Poziom II
Atak 4
Obrona 4
Obrażenia 2-3
Punkty życia 12
Prędkość 4
Inicjatywa 9
Strzały 4
Mana -
Morale 0
Szczęście 0
Zasięg Średni
Przyrost 14
Wielkość Mała
Portret Harcownik portret.png

Harcownik – ulepszona jednostka drugiego poziomu, pochodząca z frakcji Forteca. Są to awansowani włócznicy. Potrafią rzucać swymi włóczniami w oddalonych wrogów, więc nie muszą brać biernego udziału w walkach wręcz, choć mogą prowadzić również ten atak, za który nie otrzymują żadnych minusów. Jest to jedyny atrybut wyróżniający ich od nieulepszonych wersji. Posiadają ograniczony zapas amunicji (4 harpuny), warto więc zaopatrzyć się w wóz z amunicją, by mogli beztrosko strzelać, dopóki wóz nie zostanie zniszczony. Dodatkowo, jeżeli wybrany cel znajduje się dalej niż połowa pola bitwy, obrażenia harcowników zostają zmniejszone o 50%. Przy swoim ataku mogą spowolnić o 50% ruchy i zmniejszyć o 30% inicjatywę istot. Można ich rekrutować w auli harcowników - budynku, który można zbudować w dowolnym mieście zimowego miasta. Innym miejscem werbunku może być sama mapa przygody - tam można zaciągnąć chętne do przyłączenia jednostki, oczywiście za pewną ceną, ewentualnie za darmo. Tych najemników można spotkać w Heroes of Might and Magic V - w dodatku Kuźnia Przeznaczenia. W dodatku Dzikie Hordy można zamiast nich wybrać harpunników posiadających odmienne statystyki.

TaktykaEdytuj

Harcownicy są idealni do spowolnienia przeciwnika, szczególnie gdy przeszedł już połowę długości pola walki. Wówczas zadadzą obrażenia bez kary i przy łucie szczęścia spowolnią oraz zniechęcą wroga do walki. Sami nie posiadają zbyt wiele punktów ruchu, a inicjatywa jest przeciętna, więc wykorzystując czar lub runę (np. runę szarży), które zwiększają jedną lub obydwie te cechy, można zaatakować wcześniej niż przeciwnicy, więc przy pewnej szansie spowolnić ich ruchy, co przydaje się w walce z jednostkami, które potrafią przejść niemalże całą mapę.

Można ich ukryć wśród sojuszników, by żaden niesprzymierzony oddział nie dotarł do naszego zastępu strzelców. Można wtedy strzelać do oddalonych stworzeń i spowalniać ich ruchy, przez co wartownicy zajmą się innymi konfliktami.

OpisEdytuj

Włócznicy, którzy posiedli trudną sztukę precyzyjnego ciskania swą bronią, stają się Harcownikami, zdolnymi do rażenia wroga na dystans. Podwaja to ich skuteczność w walce, gdyż wciąż obniżyć mogą prędkość i inicjatywę wroga. Pomimo zdolności ataku na dystans pozostają w pełni skuteczni w walce w zwarciu.

CechyEdytuj

Strzelec Stworzenie może zadawać obrażenia na odległość. Jeśli dystans jest większy niż połowa pola walki, liczba zadawanych ran zostaje zmniejszona 50%. Strzelec nie może zaatakować na odległość, jeśli zostanie zablokowany przez wrogi oddział. Jeśli w armii nie ma Wozu z Amunicją, liczba strzałów jest ograniczona do zapasów własnej amunicji.
Pełna skuteczność w walce wręcz Strzelcy zachowują pełną skuteczność w bezpośredniej walce.
Żywe Stworzenie To stworzenie jest żywe, może zatem zostać wskrzeszone.
Wyniszczające Rany Przy udanym ataku stworzenia te mają szansę na obniżenie o -50% prędkości i o -30% inicjatywy wroga.

Więcej w Fandom

Losowa wiki