Fandom

Moc i Magia

HC1: Król barbarzyńców

1730stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Rabaknatronie.jpg

Rabak na tronie

OdprawaEdytuj

Wiedząc, jak się to wszystko zaczęło, lepiej zrozumiesz Tarnuma, wybory jakich dokonał, oraz powody dla których Przodkowie dali mu drugą szansę. Jego rodacy od pokoleń cierpieli w niewoli imperium Bracaduun i jego popleczników, ludzi takich jak brutalny Rabak, który władał barbarzyńcami niczym król, lecz nie dbał o nich wcale.

Cel misjiEdytuj

  • Pokonanie Rabaka

Premia na starcieEdytuj

  • 15 Hobgoblinów
  • umiejętność Dowodzenie na poziomie podstawowym

OpisEdytuj

Wiadomości dotyczące fabułyEdytuj

  • Miesiąc 1,Tydzień 1, Dzień 1
    • W Twoją stronę kuśtyka starzec, płosząc po drodze kilka owiec i pada wprost w twoje ramiona. Wówczas dopiero zauważasz strzałę w jego plecach. Jest osłabiony utratą krwi ale gdy chwyta Cię za rękę, nie możesz jej wyrwać. Mówi, że jest bardem, jednym z ostatnich jacy jeszcze zostali na świecie. Trudno w to uwierzyć biorąc po uwagę że strażnicy ustnej historii twego ludu zostali wiele lat temu wyjęci spod prawa przez cesarstwo Bracaduun za rozpowszechnianie heroicznych opowieści podrywających barbarzyńców do zbrojnych powstań. Nim umarł, stary bard zebrał siły by opowiedzieć ostatnią w swym życiu historię - prawdziwą historię twego ludu, którą królowie-magowie próbowali ukryć.
    • Twoi rodacy nie zawsze byli niewolnikami cesarstwa Bracaduun. Dawno temu jeden z przodków twojego klanu, wielki wojownik imieniem Jarg zebrał nieprzeliczone hordy i podbił całą ziemię od morza do morza - również Bracaduun. W miarę słów starca, twoje serce zaczęło bić coraz żywiej. To prawie jak w dziecięcych zabawach z lat młodości, gdy ukrywałeś się w leśnej głuszy z dala od wścibskich oczu. Z kijem zamiast miecza walczyłeś ze złymi czarownikami. Ale gdy dorosłeś odrzuciłeś te gry jako dziecięcą fantazję. A to się kiedyś stało, stało się naprawdę! Ale wspominając obecnych przywódców klanów nie możesz sobie wyobrazić, by ci zapici głupcy z obwisłymi brzuchami mogli prowadzić armie, a tym bardziej zwyciężać bitwy. Co się stało z odwagą twych rodaków?
  • Miesiąc 1,Tydzień 1, Dzień 4
    • Myślałeś że twoi pobratymcy będą zafascynowani historią Jarga, podobnie jak ty. Ale przywódca twego klanu tylko roześmiał się słysząc o Jargu i jego potężnej hordzie. "Bajeczka dla dzieci!", nazwał twoją historię."Opowiedziana przez dzieciaka." Krew zawrzała ci w żyłach gdy pozostali wybuchnęli śmiechem. To nie jest fantazja! To prawda! "Co ty możesz wiedzieć, ty gruby goblinie!", krzyknąłeś. Tych słów nie można było cofnąć, ale też nie zamierzałeś tego robić. Nawet wiedząc że przeciwnik jest potężniejszy i bardziej doświadczony niż ty, nie poddałeś się gdy przywódca wyzwał cię na pojedynek. Jarg też by tego nie zrobił. I podobnie jak Jarg, znalazłeś sposób by zwyciężyć mimo przeciwności korzystając ze swej siły i szybkości wzmocnionej wściekłością jakiej nigdy dotąd nie czułeś. Osłupiali członkowie klanu przyrzekli ci wierność jako swemu nowemu przywódcy.
  • Miesiąc 1,Tydzień 2, Dzień 1
    • Wieści o twoich zwycięstwach rozchodzą się niczym ogień, a zwiadowcy powracający ze wszystkich zakątków twej ojczyzny informują, że pozostałe klany zachowują spokój i neutralność wobec ostatnich wypadków. Nie wesprą cię ani nie opowiedzą się przeciw tobie, poza jednym. Obecny przywódca klanów, Rabak, został wyznaczony przez magów na przedstawiciela twego ludu, ale nigdy nie słyszałeś, by powiedział złe słowo o Bracaduun. Siedzi w swojej twierdzy ucztując co wieczór, a ty przypominasz sobie wiele nocy, gdy twoja rodzina szła głodna na spoczynek dlatego że musieliście opróżnić spichlerze, by zapłacić podatki. Rabak nie będzie siedział bezczynnie, gdy rozzłościsz magów. Jesteś pewien, że wy dwaj wkrótce się spotkacie i to nie jako przyjaciele.
  • Miesiąc 1,Tydzień 2, Dzień 4
    • "Co wiesz o naszej historii?", pytasz starszego wojownika siedzącego po przeciwnej stronie stołu. Wypytujesz starszyznę o historię barbarzyńców w nadziei, że ktoś będzie umiał powiedzieć coś o dawnej chwale twego ludu, ale ich wiedza jest żenująco uboga. Większość nigdy nie słyszała imienia Jarg. Wojownik podniósł głowę znad miski, zmarszczył brwi. "Tyle co inni. Mój dziad kiedyś opowiadał, że byliśmy kiedyś wielkim narodem - największym - ale nie był przy zdrowych zmysłach. A nawet jeśli to prawda to już przeszłość. Wszystko ma swój koniec. Nawet wielkie dęby - tysiącletnie - kiedyś padają na ziemię". Jesteś pod wrażeniem szczerej odpowiedzi tego człowieka, ale jednocześnie zirytowany, że ten weteran nie umie powiedzieć ci nic więcej. Jak możesz wiedzieć kim jesteś, skoro nie wiesz skąd pochodzisz? Czy dlatego magowie wygnali bardów? Wyciągasz rękę i pytasz: "Jak ci na imię?" "Hardac", odpowiada wojownik.
  • Miesiąc 1,Tydzień 2, Dzień 5
    • Siedząc samotnie w nocy rozmyślałeś nad tragiczną utratą własnej tożsamości przez twój naród. Nie byłeś w stanie znaleźć ani jednej osoby która znałaby historię Jarga i jego hordy. Niektórzy podający się za mędrców wymyślali jakieś niestworzone opowieści, byle tylko nie przyznać się do niewiedzy. A potem znalazłeś rozwiązanie. Powiedziałeś swym ludziom by ogłosili że poszukujesz bardów. Każdy wystarczająco odważny by wyjść z ukrycia znajdzie się pod twoją ochroną. Jeśli twoi ludzie mają kiedykolwiek odzyskać honor i odwagę, muszą poznać własną tożsamość. A tylko bardowie znają wszystkie tajemnice.
  • Miesiąc 1,Tydzień 2, Dzień 7
    • Ostatnio twoje imię jest na ustach wszystkich. Niektórzy mówią że jestes awanturnikiem który sprowadzi gniew Bracaduun. Inni czekają by przekonać się czy masz siłę wprowadzić w życie słowa o podboju. Słyszałeś, że wielu w tajemnicy popiera cię, ale wciąż na twojej drodze jest największa przeszkoda. Rabak, przywódca klanów.
  • Miesiąc 1,Tydzień 3, Dzień 5
    • Ostatnio, mimo że wciąż zależy ci na chwale twego ludu, coraz częściej dręczą cię wątpliwości. Jednak tej nocy twój ojciec przekradł się do obozu z grupą farmerów i pastuchów którzy mówią że są pod wrażeniem twoich dotychczasowych sukcesów - niestety jak wielu innych mają na utrzymaniu rodziny i nie mogą chwycić za broń, tak jak by tego pragnęli. W zamian mają dla ciebie dar, owoc wielu lat oszczędzania przez twoich tajemniczych sponsorów."To najlepsze co możemy zrobić", mówią. Dobre i to → Dostajesz 8 wozów drewna i 1000 sztuk złota.
  • Miesiąc 1,Tydzień 4, Dzień 4
    • Jeden z kapitanów poinformował cię, że przybył właśnie posłaniec od przywódcy klanów, Rabaka. Co ten człowiek może mieć do powiedzenia? Z pewnością nie ma zamiaru przyłączyć się do ciebie. Pewno jakieś puste groźby."Powiedz posłańcowi", mówisz do kapitana, "że jeśli nie przynosi bezwarunkowej kapitulacji Rabaka, spotkam się z przywódcą klanów dopiero na polu bitwy!"
  • Miesiąc 1,Tydzień 4, Dzień 6
    • Twoja harda odpowiedź na ultimatum Rabaka musiała odbić się po okolicy szerokim echem - kilka oddziałów wyszło z ukrycia, by przyłączyć się do twojej armii → Dodatkowo 15 hobgoblinów, 15 uruków i 3 szamanów pojawia się w mieście do najęcia.
  • Miesiąc 2,Tydzień 1, Dzień 2
    • Sprowadzono przed twoje oblicze jakiegoś nieszczęśnika. Wygląda jakby od długiego czasu ukrywał się w lesie i przymierał głodem, co można poznać po wychudzonych żebrach. Żołnierz, który sprowadził tego oberwańca mówi że biedak podejrzani kręcił się wokół obozu."Kim jesteś?" pytasz."Jestem bardem, królu". "Nie jestem królem"."Z tego co wiem, jesteś. Mówi się też, że chronisz nas, bardów, przed prawem królów-magów w zamian za nasze opowieści". "To prawda", odpowiadasz z trudem opanowując emocje. A więc stary bard który umarł na twoich rękach nie był ostatnim. Historia twego ludu nie jest jeszcze stracona!
  • Miesiąc 2,Tydzień 1, Dzień 4
    • Gdy pod koniec dnia po długim marszu zdjąłeś zbroję, z cienia wyskoczyła ciemna postać wywijając w powietrzu nagim ostrzem. Błyskawicznie zareagowałeś i powaliłeś zamachowca na ziemię gołymi rękami. Gdy już odciągnięto ciało mówisz: "Skrytobójca. Rabak okazał się pojętnym uczniem królów-magów. Teraz wiem że kroczę właściwą drogą".
  • Miesiąc 2,Tydzień 1, Dzień 7
    • W ciągu kilku ostatnich dni zgłosiło się kolejnych trzech bardów, ale niestety to wszyscy jacy pozostali przy życiu. Wzdragasz się na myśl, jak blisko utraty własnej historii - zapisanej jedynie w głowach tych ludzi - był twój naród. Gdyby nie ich odwaga i zdecydowanie by pielęgnować tradycyjne wartości, barbarzyńcy już dawno staliby się łańcuchowymi psami Bracaduun. Natychmiast rozkazujesz, by każdy z bardów zaczął nauczać dwóch kolejnych, aby w przypadku ich śmierci wiedza tak ważna dla twego narodu nie przepadła na zawsze."I spieszcie się", napominasz ich, "w przyszłym roku musicie wziąć kolejnych dwóch uczniów i tak co roku".
  • Miesiąc 2,Tydzień 2, Dzień 3
    • Siedząc z bardami, słuchasz ich opowieści o Jargu i o tym jak podbił ziemie lezące między dwoma oceanami. Dokonał wielu bohaterskich czynów."Jarg żył tak dawno temu", mówisz, "opowiedzcie o barbarzyńskich królach którzy panowali po nim!" Bardowie wymienili znaczące spojrzenia, a potem najstarszy z nich powiedział: "Jarg był ostatni. Panował sprawiedliwie do późnej starości, ale po jego śmierci królestwo rozpadło się. Jego synowie zaczęli walczyć o władzę i tak osłabili państwo, że barbarzyńcy nie byli w stanie odeprzeć czarowników, którzy stworzyli w międzyczasie cesarstwo Bracaduun"."Jarg jest ostatni?" powtarzasz zdziwiony. "Nie", ciągnie stary bard. Musimy mieć króla. Tylko król może zjednoczyć nasz naród. Tylko król potrafi zrzucić jarzmo jakie nałożyli na nas czarownicy!" Mija kilka chwil nim zdajesz sobie sprawę że mówią o tobie.

Więcej w Fandom

Losowa wiki