Fandom

Moc i Magia

Guthbert

1730stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Guthbert (Gutchbert) - postac z listów Morglina Ironfista do kuzyna Ragnara (dołączonych do instrukcji obsługi Heroes of Might and Magic: A strategic quest) oraz nekromanta, bohater kampanijny z Might and Magic: Heroes VI (pojawia się dopiero w dodatku The Pirates of Savage Sea).

Był czarownikiem, któremu Morglin zapłacił za zabicie Ragnara. Spisek się nie udał, Guthberta schwytano i poddano torturom (stracił na nich ręce), wskutek czego wyznał imię swego mocodawcy. W listach Morglin cały czas wyraża się o nim z niesłychaną pogardą, nazywając go m.in. "patetycznym czarodziejem, który nie umiałby nawet zabic myszy".

W H6 jego osoba powróciła, poszerzono także jego historię. Posiada specjalną zdolnośc Władca pustych dusz, która generuje dwa lisze na tydzień. Jego oficjalna biografia brzmi tak: Niegdyś Guthbert był czarodziejem, oddanym służącym ojca Morglina Ironfista. Gdy ten wynajął Guthberta, by zamordował jego kuzyna Ragnara, by mógł odzyskać prawnie mu należący się tron, ten zgodził się bez wahania. Niestety pojmano go i wkrótce później skonał z rąk jednego z "poszukiwaczy prawdy" Ragnara. Historia mogłaby się tutaj zakończyć, ale duch Guthberta nie chciała odejść i jakimś cudem powrócił do jego ciała. Guthbert - teraz jako lisz - jest nieumarłym przepełnionym goryczą, złością i chęcią zemsty. Stoi na czele Nekromantów Zmierzchu. Chce narzucić swoje wypaczone pojęcie sprawiedliwości wszystkim żywym istotom. Większość obecnego zamieszania jest jego zasługą - to on porwał księżniczkę Penelopę i przyczynił się do śmierci dobrego króla Alamara.

Więcej w Fandom

Losowa wiki