Fandom

Moc i Magia

Gremlin (H5)

1730stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Gremlin
Gremlin (H5).png
Frakcja 24px
Cena 22 złota
Poziom I
Atak 2
Obrona 2
Obrażenia 1-2
Punkty życia 5
Prędkość 3
Inicjatywa 7
Strzały 5
Mana -
Morale 0
Szczęście 0
Zasięg Średni
Przyrost 20
Ulepszenia Gremlin Dowódca, Gremlin Sabotażysta
Wielkość Mała
Portret Gremlin portret.png

Gremlin – podstawowa jednostka pierwszego poziomu, pochodząca z frakcji Akademia, z gry Heroes of Might and Magic V.

Opis Edytuj

Istoty powstałe w wyniku magicznych eksperymentów na schwytanych goblinach, od których jednak są mądrzejsze i bardziej uległe. Będąc najczęściej spotykanym stworzeniem w szeregach armii Maga, Gremliny preferują walkę na dystans z wykorzystaniem prymitywnej wyrzutni granatów strzelającej pociskami zapalającymi. Wyrzutnia ta ma solidną konstrukcję i w walce w zwarciu Gremliny używają jej jako maczugi.

Występowanie Edytuj

Tych najemników można kupić w warsztacie, budynku w mieści Akademii. Nie jest to jedyny sposób, by dostać te jednostki. Można je także nająć w warsztacie gremlinów, którego można spotkać na mapie przygody. Ponadto niektóre jednostki na mapie mogą być chętne do dołączenia do oddziałów bohatera, albo za darmo, albo za pewną opłatą. Mimo że są to słabe jednostki, przydają się one do forsowania armii wroga, zwłaszcza na początku bitwy.

Wykorzystanie taktyczne Edytuj

Gremliny są małymi i słabymi jednostkami, które w starciu wręcz mają niewielkie szanse. Sprawa przestawia się nieco inaczej w bitwach na dystans. Dość dużo jednostek pozwoli na osłabienie wroga, zanim w ogóle do nich podejdzie. Warto je rozstawiać na kantach bądź z tyłu pola bitwy, by zapobiec zbyt wczesnej dewastacji. Posiadają ograniczony zapas amunicji, wynoszący 5 kul. Warto więc zaopatrzyć się w wóz z amunicją, który dostarcza cały czas dodatkową amunicję, dopóki nie zostanie zniszczony.

Ulepszonymi wersjami tych najemników są: gremlini dowódcy i gremlini sabotażyści.

CechyEdytuj

Strzelec Stworzenie może zadawać obrażenia na odległość. Jeśli dystans jest większy niż połowa pola walki, liczba zadawanych ran zostaje zmniejszona 50%. Strzelec nie może zaatakować na odległość, jeśli zostanie zablokowany przez wrogi oddział. Jeśli w armii nie ma Wozu z Amunicją, liczba strzałów jest ograniczona do zapasów własnej amunicji.
Żywe Stworzenie To stworzenie jest żywe, może zatem zostać wskrzeszone.

GaleriaEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki